امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رایزنی سئول و تهران درباره دارایی‌های مسدود شده ایران/ دیدار «گروسی» با «باقری»

وزارت خارجه کره جنوبی از رایزنی سئول و تهران درباره دارایی‌های مسدود شده کشورمان خبر می‌دهد.

به گزارش فراسو، وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه؛ ۲۷ بهمن، گزارش داد که مقامات سئول و تهران رایزنی‌هایی را در سطح کاری انجام داده اند تا موضوع دارایی‌های مسدود شده ایران را در این کشور بررسی کنند.

به گزارش «یونهاپ»، «در حالی که مذاکرات چندجانبه برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران وارد مرحله نهایی می‌شود، بانکداران ایرانی و مقامات شرکت ملی نفت و وزارت نفت ایران به کره جنوبی سفر کردند تا با مقامات کره جنوبی دیدار و درباره مسائل اقتصادی معلق گفتگو کنند.»

طی ماه‎های اخیر رایزنی‎هایی میان نمایندگان سئول با نمایندگان تهران و همچنین واشنگتن درباره اموال مسدود شده ایران در کره جنوبی، انجام شده است.

در حال حاضر حدود هفت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در ازای فروش میعانات گازی به کره جنوبی، در دو بانک این کشور به بهانه تحریم‌های آمریکا مسدود شده است.

در همین حال «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از دیدار خود با «علی باقری کنی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده ایران در وین خبر داد.

وی با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت «گفتگوی مهمی با علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران در مورد مسائل دوجانبه جاری بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران و همچنین در مورد بحث‌های جاری درباره برجام داشتیم.»

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/WQGpdD