امروز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو اتاق بازرگانی اراک: مدیر بخش خصوصی، مرد میدان اقتصاد است

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان آنکه مدیران بخش خصوصی را باید مردان میدان اقتصاد قلمداد کرد، گفت: مدیران بخش خصوصی معتقدند برای حل هر مسئله‌ پیچیده‌ ای، راه‌حل مناسبی نیز وجود دارد اما متاسفانه چنین دیدگاهی در مدیران دولتی دیده نمی‌شود.

به گزارش فراسو، عماد مردانی در گفت و گو با اگزیم نیوز با اشاره به مسیر ناهموار توسعه اقتصادی و پیچیدگی‌های خاص آن، بکارگیری از ایده ها و نظرات خبرگان و نخبگان بخش خصوصی را یکی از ملزومات امروز کشور در بخش اقتصاد بخصوص صادرات دانست و افزود: مدیر بخش خصوصی به عنوان فردی میدانی، کاربلد، عملیاتی و با دید واقعی نسبت به بازار، می‌تواند در جایگاه مدیر دولتی، منشاء خدمات بسیار ارزنده‌ای باشد.

وی افزود: در چهار دهۀ گذشته، اقتصاد کشور مدام در دست افراد دانشگاهی و دارای تحصیلات آکادمیک بوده؛ افرادی که هیچ آشنایی میدانی با بازار واقعی ندارند و اساساً در این بازار فعالیت نکرده و پیچ و خم‌های آن را نمی‌شناسند که ثمرۀ مدیریت این افراد بر اقتصاد، بروز وضع کنونی است.

این اقتصاددان ادامه داد: اقتصاد کشور نیاز به مدیری دارد که در دانشگاه بخش خصوصی تحصیل کرده باشد؛ چنین مدیری موانع موجود را می‌بیند و برای رفع آن تدابیر متناسب با شرایط را اتخاذ و تدوین کرده و بستر لازم را برای تحقق رشد اقتصاد و حذف موانع موجود در روند تولید و صادرات راهم می کند.

این کارشناس تصریح کرد: امروز زمان آن است که برای یکبار هم که شده، خبرگان و نخبگان بخش خصوصی در بدنۀ دولت خاصه در دو وزارتخانه مهم صمت و کار به عنوان مدیر دولتی به کار گرفته شوند تا تجربیات خود از بازار واقعی و سال‌ها فعالیت در عرصه‌های بین‌المللی را برای برون‌رفت از مشکلات موجود به کار ببندند.

عضو اتاق بازرگانی اراک در پایان تأکید کرد: مدیری که از بخش خصوصی در جایگاه مدیر دولتی نشسته باشد، می‌تواند برای رفع مشکلات و معضلات گوناگون تصمیمات منطقی، کاربردی و میدانی بگیرد و در یک کلام مرد میدان اقتصاد باشد و چالش‌ها را نه با نگاه غیرواقعی و تئوری، بلکه با دیدی کاملاً واقعی و کاربردی، رفع کند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/FUFyN4