امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرایط بررسی دو شوری لایحه بودجه از سوی شورای نگهبان تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تائید طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس گفت: این لایحه در خصوص بررسی دو شوری لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی بود که در شورای نگهبان بررسی شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و از همین اکنون قابل اجراست.

به گزارش فراسو، هادی طحان‌نظیف امروز در نشست خبری نیمه حضوری با اصحاب رسانه با اشاره به آخرین مصوبات شورای نگهبان گفت: ۱۰ طرح و لایحه در شورای نگهبان در مدت سپری شده، مورد بررسی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: اولین مصوبه‌ای که در جلسه شورای نگهبان بررسی و مورد تایید قرار گرفت طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۱۸۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است. این لایحه در خصوص بررسی دو شوری لایحه بودجه در مجلس شورای اسلامی بود که این لایحه در شورای نگهبان بررسی شد و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و از همین اکنون قابل اجراست و امسال لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ انشالله به صورت دو شوری در مجلس بررسی خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: همچنین لایحه موافقتنامه بین ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص ارتقاء بین‌المللی راه‌آهن بود که این مصوبه هم در جلسه اخیر شورای نگهبان بررسی شد و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/lk1Y1u