امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس مجلس: شهدای گمنام باعث عزت و افتخار ایران هستند

رئیس مجلس در مراسم تشییع باشکوه پیکر‌های مطهر ۱۵۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران گفت: امروز شهدای گمنام شمع وجود این محفل و مکان هستند. شهدای امروز نماد شهدای تاریخ اسلام و مبارزه این سرزمین ایران و در بستر انقلاب اسلامی باعث عزت و افتخار ایران عزیز ما هستند.

به گزارش فراسو، محمدباقر قالیباف در مراسم تشییع باشکوه پیکر‌های مطهر ۱۵۰ شهید گمنام دفاع مقدس در تهران ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها بیان کرد: شهدای عزیز ما امروز بعد از چند دهه گمنامی به وطن بازگشتند. دانشگاه تهران، ۲ سال پیش شهید سپهبد قاسم سلیمانی را در میان خود داشت و در همین خیابان انقلاب تهران ایشان را تشییع کردیم. امروز شهدای گمنام شمع وجود این محفل و مکان هستند.

رئیس مجلس اضافه کرد: شهدایی که امروز در میان ما هستند در شرایط سخت در میدان نبرد در میدان مین و… تنها تکیه‌گاهشان حضرت زهرا (س) بود، غواصان ما در اروندرود خروشان و میدان مین با یاد حضرت زهرا (س) آرام می‌گرفتند و ایشان پناه ما هستند.

وی تصریح کرد: خیلی از نیرو‌های تفحص بی‌نام و نشان هستند و شهدای عزیز ما را با روحیه مجاهدت، تفحص می‌کنند. امروز در یک بزنگاه مهم قرار داریم و باید بدانیم شهدای ما جان خود را برای عزت ملت و جمهوری اسلامی ایران فدا کردند.

قالیباف اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی و کشور نیاز به وجود ملت ایران داشتند مردم در تمام صحنه‌ها حضور داشتند. باید داشته‌های شهدا را حفظ کنیم. هرگز نباید فراموش کنیم که در مسیر خدمت باید تلاش کرد، باید در راه خدمت به مردم و منطق شهید سلیمانی تفکر کنیم و امروز این پرچم دست ماست.

رئیس مجلس تصریح کرد: حق نداریم با مرزبندی‌ها مسیر خدمت به مردم را با مشکل مواجه کنیم، انقلابی کسی است که تفکرش با ولایت گره‌خورده است، در غیر این صورت نمی‌توان مشکل مردم را حل کرد.

قالیباف اضافه کرد: تفکر شهدای گمنام در تاروپود جوانان کشور وجود دارد، نام و نشان شهدای عزیز در جان‌ودل و ضمیر جوانان کشور نشسته و این مسیر الهی و برخاسته از فرهنگ اهل‌بیت (ع) و قرآن و منطبق بر سنت‌های الهی، مردم‌داری است، سنت‌های الهی هرگز تبدیل و جابجا نمی‌شود.

رئیس مجلس اظهار داشت: امروز اگر دچار مشکل هستیم، نشانه فاصله گرفتن از مسیر شهداست. با حرکت در مسیر شهدا و تکیه بر اراده الهی موفقیت و پیروزی حاصل می‌شود.

وی تصریح کرد: دنیا با سرعت در حال پیشرفت است، امروز جوانان انقلابی باید همه تلاش کنند و با تکیه‌بر آگاهی، دانش، علم و مدیریت درست به مردم خدمت کنند.

قالیباف اظهار داشت: ملت ایران اگر در صحنه نبودند، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به پیروزی نمی‌رسید و هر عرصه‌ای که در آن موفق بودیم زمانی بود که ملت ایران در صحنه حضور داشتند. در این فرصت بی‌نظیر باید با همدلی که منجر به هم‌افزایی و نتیجه آن به حل مشکلات مردم منجر شود تمام تلاش خود را در مسیر شهدا به کار بگیریم.

رئیس مجلس با بیان اینکه ما باید قدر شهدای عزیز را بدانیم گفت: شهدای امروز نماد شهدای تاریخ اسلام و مبارزه این سرزمین و در بستر انقلاب اسلامی باعث عزت و افتخار ایران عزیز ما هستند.

وی افزود: شهدا زمانی از ما راضی هستند که تمام وقت و تلاش خود را در مسیر خدمت به مردم صرف کنیم. آن‌ها در ارتفاعات سرد و برف و یخ مجاهدت کردند و اگر امروز ما بخواهیم مجاهدت کنیم باید نتیجه آن در زندگی مردم مشهود باشد.

قالیباف اظهار کرد: امروز پیکر شهدای مطهر در جمع ما حضور دارد و ۲۵۰ شهید در کشور تشییع خواهیم کرد و از خداوند می‌خواهیم این توفیق را داشته باشیم تا منطق امام راحل و شهدا و رهبر انقلاب را به پیش ببریم و خداوند توفیق دهد خدمتگزاران صادقی برای این مردم صبور و بااخلاص باشیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/vGhxJj