امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاهم‌نامه تخصیص درآمدهای مازاد مالیاتی اجرا شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: تفاهم‌نامه سازمان امور مالیاتی و سازمان برنامه و بودجه در زمینه تخصیص درآمدهای مالیاتی استان‌هایی که درآمد مازاد دارند به سایر استان‌ها از جمله خراسان جنوبی تاکنون عملیاتی نشده است.

به گزارش فراسو، عیسی جعفری گیو روز چهارشنبه در نشست شورای دستگاه‌های اقتصادی استان خراسان جنوبی که با حضور معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در بیرجند برگزار شد، افزود: تخصیص درآمدهای مازاد مالیاتی به سایر استان‌ها از جمله تفاهم‌نامه‌هایی است که نیاز به پیگیری برای اجرا دارد.

وی با اشاره به تفاهم بین ادارات کل امور مالیاتی و اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر پرونده عقب‌مانده در هیات‌های دادرسی موضوع ماده ۲۵۱ مکرر نداریم و اکثر پرونده‌های ارجاع شده به این هیات تعیین تکلیف شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه گمرک استان هم در مرز حضور فعال دارد افزود: عمده مبادلات تجاری ایران و افغانستان از طریق استان خراسان جنوبی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: تلاش شده پرونده فعالان اقتصادی، درگیر معطلی فضاهای اداری نشود و در کمترین زمان مشکلات بررسی می‌شود.

جعفری گیو گفت: همه سعی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی این است که نظرات رییس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان به بهترین شکل اجرایی شود.

وی افزود: گمرک در بسیاری از واحدهای تولیدی مستقر شده که خدمات لازم در محل ارایه شود.

وی به هوشمندسازی نظام مالیاتی و اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی اشاره کرد و گفت: این موضوع نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر از سوی رسانه‌ها دارد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی هم در این جلسه از مردم خواست برای تعیین تکلیف دستگاه‌های کارتخوان خود به پنجره واحد امور مالیاتی مراجعه و وضعیت این دستگاه‌ها را تعیین تکلیف کنند.

جعفر احسانی‌فر افزود: همه کسانی که دستگاه کارتخوان دارند حتی اگر جنبه تجاری هم ندارد مانند دستگاه‌هایی که در مراکز فرهنگی است باید وضعیت آنها را در پنجره واحد سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir مشخص کنند.

وی بیان کرد: پایان دی ماه جاری آخرین مهلت برای صاحبان دستگاه‌های کارتخوان است که انتظار می رود از این فرصت بهره گرفته شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/F2e021