معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در بازدید از سی و پنجمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران گفت: «تمرکز شبکه پستی کشور در نمایشگاه امسال، ارتقای کیفی ارایه خدمات به دوستداران کتاب است.»
به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بینالملل شرکت ملی پست؛ محمد احمدی روز یکشنبه در پنجمین روز برگزاری نمایشگاه ضمن بازدید از باجه های پستی مستقر در این نمایشگاه، در نشست مشترک با علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و قائممقام و سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران گفت: «پیش بینی میشود علاقمندان کتاب از طریق نمایشگاه مجازی حدود یک میلیون کتاب خریداری کنند.»
به گفته وی، به همین دلیل شرکت ملی پست باجههای سیار خود را در سطح شهر و در نزدیکی محل انتشارات مستقر کرده است تا در سریعترین زمان ممکن، کتابهای خریداری شده را به دست گیرندگان برساند.
او با اشاره به اینکه میانگین زمان توزیع مرسولات نمایشگاه کتاب سال گذشته حدود سه و نیم روز بود، افزود: «تلاش ما این است امسال زمان توزیع کتابها کاهش یابد. به همین دلیل، برای تجزیه مرسولات در نواحی توزیع، از سیستم سورتینگ هوشمند و مکانیزه مرسولات استفاده شده است.»
احمدی تاکید کرد: «البته فرایند آماده سازی کتب توسط ناشران در تحقق این هدف و ارسال به موقع مرسولات، نقش کلیدی و اثرگذار دارد.»
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست با اشاره به اینکه در چهار روز اول نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران بالغ بر ۲۰۰ هزار مرسوله توسط ثبت سفارش شده که براساس اولویت بندی ناشران توزیع خواهد شد، گفت: «در روزهای آینده با توجه به افزایش حجم ترافیک مرسولات، تمام مجموعه پستی کشور به ویژه همکاران حوزههای اجرایی و عملیاتی بسیج میشوند تا مرسولات را در کوتاهترین زمان و با بهترین کیفیت در آدرس خریداران توزیع کنند.»
در ادامه مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با ابراز رضایت از خدمات شرکت ملی پست در برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، گفت: «حضور و همکاری پست در برگزاری نمایشگاه کتاب بهعنوان یک اقدام کم نظیر در سطح جهان، در تسهیل دریافت خدمات به خریداران کتاب با نرخ مناسب و کیفیت قابل قبول، از اهمیت بالایی برخوردار است.»