امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

سرمایه‌گذاران در طرح‌های دانش‌بنیان مشمول حمایت‌های مالیاتی می‌شوند

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سرمایه گذاران در طرح‌های دانش بنیان مشمول حمایت‌های مالیاتی می‌شوند و ۳۰ درصد هزینه ‌‎های آنها در این بخش به عنوان اعتبار مالیاتی لحاظ می‌شود.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با اشاره به اهمیتی که به طرح ها و فعالیت‏های دانش بنیان در سیاستگذاری ها و تصمیم گیری‏های کلان کشور داده شده است، بیان داشت: علاوه بر قانون حمایت از شرکت‏های دانش بنیان و ‌نوآوری و اختراعات که پیش از این وجود داشت، ‌قانون جدید جهش تولید دانش بنیان نیز ظرفیت دیگری را برای حمایت از این نوع فعالیت‏ها فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس بند (ب) ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان، معادل هزینه انجام شده برای فعالیت‏‌های تحقیق و توسعه، به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سال‏های آینده نیز به شرکت‏ها و موسسات متقاضی اعطا می ‌شود و معادل آن از مالیات قطعی شده سال انجام هزینه مذکور یا سال‏‌های بعد کسر می ‌شود.

شکوری خاطرنشان کرد: مطابق بند (ت) ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان نیز حمایت‏های وسیعی از سرمایه گذاری در طرح های دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفته است از این رو شرکت‏ها و واحدهای تولیدی می توانند از این ظرفیت برای توسعه فعالیت خود و برخورداری از معافیت‏ها و حمایت‏های مالیاتی بهره بگیرند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/wlpTn6