نماینده منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل پست استان مرکزی گفت: «شرکت ملی پست با به بهره گیری از فناوریهای نوین ارتباطی، فصل جدیدی از خدمت رسانی را در بستر هوشمند سازی آغاز کرده است.»
به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ محمد جمالیان با اشاره به اینکه این خدمات، نقش بسزایی در توسعه و آبادی کشور دارد، افزود: «وظیفه شناسی، مسئولیت پذیری و مشتری مداری در هر شرایطی بهویژه زمان وقوع بحرانها، از مشخصههای بارز کارکنان شبکه پستی است که میتواند الگویی برای سایر دستگاهها باشد.»
وی گسترش خدمات پست در روستاها و نقاط کمتر برخوردار را از دیگر موفقیتهای پست طی سال های اخیر دانست و گفت: «شرکت ملی پست با گسترش خدمات بهویژه در حوزه تجارت الکترونیک، بهبود کیفیت زندگی مردم مناطق کمتر توسعه یافته را به همراه داشته است.»
او در ادامه خواستار معرفی بیشتر خدمات نوین پست به گروههای مختلف مردم و دستگاهها و سازمان های دولتی و غیردولتی شد.
مدیرکل پست استان مرکزی نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از عملکرد پست استان، گفت: «روزانه ۲۰ هزار نفر از خدمات پست در شهرها و روستاهای استان استفاده میکنند که نیمی مربوط به مرسولات وارده و نیمی مربوط به مرسولات خارج شده از استان است.»
حسن زارعی با تاکید بر نقش استفاده از خدمات پست در کاهش آلودگی هوا، ترافیک، سوخت و تحقق دولت الکترونیک، افزود: «در شرایطی که اقتصاد دیجیتال در کشور رو به گسترش است، ارایه خدمت در بستر دولت الکترونیک، نقش مهمی در افزایش رفاه اجتماعی، شاخصهای توسعه یافتگی و همچنین تامین رضایت شهروندان دارد.»
وی در ادامه خواستار سخت و زیان آور شناخته شدن شغل نامهرسانی در مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اصلیترین مطالبات شبکه پستی شد.