امروز شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۳

۱۰ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا دست به دست شد

بررسی معاملات هفتگی بازار مالی بورس کالای ایران نشان می دهد ۱۰ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۷۲۳ گواهی سپرده کالایی به ارزش یک هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان و یک میلیارد و ۳۲۴ میلیون واحد صندوق سرمایه گذاری به ارزش ۲.۶ همت در هفته سوم دی دادوستد شد. معاملات گواهی سپرده رشد ۱۱.۲ درصدی در حجم و ۶۰ درصدی در ارزش نسبت به هفته قبل تر داشت و رشد معاملات صندوق های کالایی نیز هم در حجم و هم ارزش چشمگیر بود.

به گزارش فراسو، ۱۰ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۷۲۳ گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از یک هزار و ۴۳۷ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان در بازار مالی در هفته سوم دی دادوستد شد. بیشترین سهم معاملات بازار گواهی سپرده کالایی به لحاظ حجم متعلق به زعفران با ۳ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۳۵۹ گواهی به ارزش ۲۳۳ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان بود.

بعد از زعفران بیشترین سهم معاملات بازار گواهی سپرده کالایی به لحاظ حجم متعلق به سیمان با ۲ میلیون و ۶۱۴ هزار قرارداد به ارزش ۲.۸ میلیارد تومان بود.

شمش طلا نیز شاهد دادوستد ۲ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۴۲۵ گواهی به ارزش ۸۸۱ میلیارد تومان بود.

سکه طلا هم با معامله ۹۴۷ هزار و ۴۰۰ گواهی به ارزش ۲۹۳ میلیارد تومان روبه رو بود و سهم معاملات شیشه هم ۲۱۵ هزار و ۳۲ گواهی ارزش ۲۶.۳ میلیون تومان را به ثبت رساند.

حجم معاملات برنج ۴ هزار و ۲۰۸ گواهی به ارزش ۲۷۲ میلیون تومان و حجم معاملات پسته بادامی یک هزار و ۲۹۹ گواهی به ارزش ۴۶۷ میلیون تومان بود.

۱۰ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا منعقد شد

در دادوستدهای هفته گذشته بازار صندوق‌های کالایی، یک میلیارد و ۳۲۴ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۴۸۷ واحد صندوق به ارزش ۲ هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان دست به دست شد./کالاخبر

۱۰ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا منعقد شد

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/vaX1n2