امروز دوشنبه، ۳ دی ۱۴۰۳

ضرورت همکاری شرکت‌های سنتی بیمه با استارتاپ‌ها از طریق مراکز نوآوری

کارگاه تخصصی تحول دیجیتال در صنعت بیمه با محوریت نسل هزاره و اینشورتک توسط مدیرعامل پلنت برگزار شد.

به گزارش فراسو، این کارگاه تخصصی که در چارچوب پسارویدادهای همایش بیمه و توسعه توسط ایمان ارسطو مدیرعامل مرکز نوآفرینی پلنت در پژوهشکده بیمه به صورت آنلاین برگزار شد، چشم‌انداز جدیدی از آینده صنعت بیمه با تمرکز بر نقش نسل هزاره، فناوری‌های نوین و سرمایه‌گذاری خطرپذیر ترسیم گردید.

ارسطو در این کارگاه که با عنوان “نسل هزاره، اینشورتک و سرمایه‌گذاری خطرپذیر: چگونه اکوسیستم بیمه را بر هم خواهند زد” برگزار شد، به تغییرات بنیادین در رفتار مصرف‌ کنندگان نسل جدید پرداخت.

وی در ادامه افزود: طبق آمار ارائه شده، ۴۲ درصد از نسل هزاره خواستار دسترسی به خدمات بیمه از طریق اپلیکیشن‌های موبایل هستند و ۵۷ درصد ترجیح می‌دهند از کانال‌های دیجیتال با شرکت‌های بیمه در ارتباط باشند.

ارسطو در بخش دیگری از سخنان خود در این کارگاه، به مزایای استفاده از اینشورتک اشاره کرد که شامل کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌های عملیاتی، افزایش ۵ برابری سرعت رسیدگی به خسارات و بهبود تجربه مشتری هستند.

مدیرعامل مرکز نوآفرینی پلنت، همچنین به چالش‌های اساسی صنعت بیمه سنتی نیز پرداخت و راهکارهای نوآورانه برای رفع آنها را تشریح کرد. فناوری‌های کلیدی مورد بحث شامل هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، الگوریتم‌های تشخیص تقلب، چت‌بات‌ها و اینترنت اشیاء بودند.

وی در ادامه، آینده صنعت بیمه در قالب اکوسیستم‌ های دیجیتال یکپارچه، بیمه‌های شخصی‌سازی شده و پویا و همچنین همگرایی صنایع مختلف را ترسیم کرد و براهمیت همکاری شرکت‌های سنتی بیمه با استارتاپ‌ها از طریق مراکز نوآوری و انتقال تکنولوژی تأکید نمود.

لازم به ذکر است، کارگاه تخصصی تحول دیجیتال در صنعت بیمه با تأکید بر نقش تحول دیجیتال در ایجاد محصولات و خدمات بیمه‌ای کاربرمحور و دسترس‌پذیر به پایان رسید.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/rSKyWp