صنعت بیمه، نقطه روشن و امیدبخش اقتصاد کشور است که با زیرساخت مستحکم و ضمانت تولید و خدمات در ایفای ماموریت های قانونی خود استوار خواهد ماند.
به گزارش فراسو به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس مجید بهزادپور در جمع خبرنگاران حوزه بیمه ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد ناظر به با اشاره به برخی از آمارها و دستاوردهای بیمه ای در طول یکسال گذشته، از افزایش ۱۷ درصدی پوشش بیمه های درمان، ۳۰ درصدی بیمههای زندگی و ۵ درصدی بیمه های حوادث به عنوان برخی از محورهای عملکردی یاد کرد و افزود؛ شروع فعالیت رسمی صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در راستای افزایش ضریب نفوذ بیمه و صدور ۷۴ میلیون و ۱۰۰ هزار فقره بیمه نامه از دیگر شاخص های آماری است که می توان به آنها اشاره کرد.
مهندس بهزادپور افزود: تمامی اخبار و نقدهای رسانه ای از سوی نهاد ناظر رصد می شود و نکات ویژه آن در تصمیم سازی ها اثربخش خواهد بود.
رئیس کل بیمه مرکزی، تحلیل ها و نقدهای رسانه ای را در مسیر رساندن صنعت بیمه به نقطه مطلوب، تعیین کننده ارزیابی کرد و افزود: نگاه تعامل محور بین روابط عمومی ها و رسانه ها ازتامین منابع مالی، اهمیت بالاتری دارد.
مهندس بهزادپور گفت ؛ ماموریت اصلی بیمه مرکزی نظارت بر تمامی عملکردها، حسن اجرای قوانین و آیین نامه ها و امور مجامع شرکت های بیمه گر است و به همین خاطر وجود برخی کاستی ها و خلاها هم اجتناب ناپذیر خواهد بود.
وی با اذعان بر این نکته که نظارت بیمه مرکزی نسبت به ادوار گذشته قدرتمندتر شده، تصریح کرد: در راستای حفظ حقوق بیمه گذاران و چارچوب قوانین و آیین نامه ها به تمامی تخلفات و مشکلات شرکت های بیمه رسیدگی و برخوردهای لازم انجام خواهد شد.
رئیس شورای عالی بیمه در پاسخ یکی از خبرنگاران در خصوص سرنوشت بیمه نامه های الکترونیکی درمان، اعلام کرد: بیمه الکترونیک یک تکلیف قانونی به شمار می رود و بیمه مرکزی هم ضمن اجرای این برنامه معتقد است که اولا عملیاتی شدن کامل این پروژه نیازمند همکاری همه دستگاهها ی مرتبط است و دوما با اجرای این طرح در خدمات دهی به بیماران تسریع و تسهیل می شود.
وی در همین راستا اضافه کرد: بیمه مرکزی همچون سایر دستگاه های ذیربط بر اساس برنامه ریزی و زمانبندی اعلام شده باید به تکالیف خود عمل کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی، شیوه های سودآور سرمایه گذاری نهادناظر را در راستای رفع دغدغه های دولت و صیانت از سرمایه های بیمه گذاران دانست و بر ادامه این روند تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تایید استقبال بیشتر مردم از غرفه های صنعت بیمه در نمایشگاه صنعت مالی نسبت به سال گذشته اظهار داشت: ما موضوع برپایی نمایشگاه تخصصی بیمه را با جدیت دنبال می کنیم و از رسانه ها انتظار داریم در خصوص شیوه برگزاری با بیمه مرکزی و پژوهشکده، همکاری کنند.
مهندس مجید بهزادپور با تاکید بر ادامه فعالیت سوئیچ بیمه، خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی برای سالم سازی فضای کسب و کار و همچنین ایجاد محیط عادلانه رقابت از تمامی ابزارها و اهرم های نظارتی استفاده خواهد کرد.
وی به صراحت گفت: هیچ یک از بازیگران صنعت بیمه حق ندارد فضای سلامت کسب و کار را بر هم بزند.
سکاندار صنعت بیمه با اعلام این مطلب که تمامی تجهیزات و نرم افزارهای مورد نیاز پروژه ملی “کروکی آنلاین” فراهم و آموزش های لازم نیز ارائه شده از نهادهای مرتبط خواست تا با ایفای تعهدات خود به اجرایی شدن آن کمک کنند.
وی در بخش دیگری ازاین نشست بر نقش آفرینی پررنگ صندوق حوادث طبیعی (ساختمان) تاکید کرد و ضوابط دریافت حق بیمه، پرداخت خسارت و سهم هر یک از ذینفعان را برشمرد
.مهندس بهزادپور با اعلام این خبر که صنعت بیمه در سال گذشته حدود ۷۰ میلیون فقره خسارت پرداخت کرده، افزود: رشد همه جانبه صنعت بیمه در تمامی ابعاد در کنار آمار اندک شکایت ها و گلایه ها از عملکرد موفق این مجموعه عظیم، حکایت دارد.
وی دقت نهاد ناظر در بررسی جزئیات عملیات بیمه گری را از عوامل مهم کاهش تخلفات و میزان رضایتمندی مردم دانست و گفت: این آمارها بیانگر عزم بیمه مرکزی برای استقرار نظام نظارتی فناورانه و کارآمد است.
رئیس شورای عالی بیمه با تاکید دوباره برنقش و اهمیت شبکه فروش در پیشبرد اهداف بیمه ای، اظهار داشت: با اصلاح آیین نامه های مرتبط در راستای کاهش دغدغه های شبکه فروش گام برمی داریم.
بر اساس این گزارش، مهندس مجید بهزادپور در بخش پایانی نشست، فضای صنعت بیمه را شاداب، امیدآفرین و پرانگیزه توصیف کرد و در خصوص موضوعاتی نظیر: تحول در فضای نوآورانه صنعت بیمه، آخرین وضعیت بیمه تکافل، تعاملات بین المللی با کشورهای منطقه و اوراق بهادار بیمه ای، توضیحاتی را ارائه داد.