امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

پشتیبانی مثبت و اثرگذار بانک مسکن از تولید در شهرستان قدس

وحید گلی کانی، فرماندار شهرستان قدس در نشست مشترک شرکت فناوری اطلاعات ناواکو زیرمجموعه بانک مسکن و صنایع غرب تهران با موضوع پیوند صنعت و نوآوری گفت: پشتیبانی بانک مسکن از تولیدکنندگان و ارائه تسهیلات بانکی در راستای رفع مشکلات حوزه تولید، یک اقدام مثبت و اثرگذار است.

به گزارش فراسو به نقل از هیبنا؛ نشست مشترک شرکت فناوری اطلاعات ناواکو زیرمجموعه بانک مسکن و صنایع غرب تهران با موضوع پیوند صنعت و نوآوری، روز پنجشنبه پنجم مهرماه سال ۱۴۰۳ با حضور وحید گلی کانی فرماندار شهرستان قدس، علی کشاورز عضور هیات عامل و معاون در امور شعب و بازاریابی بانک مسکن، حسین بهادر بیگی رئیس هیات مدیره شرکت فناوری اطلاعات ناواکو، شادی مقدم مدیر تامین مالی جمعی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن و سایر صنعتگران این منطقه و مسئولان بانک مسکن در سالن فخری‌زاده شهرستان قدس برگزار شد.

در این جلسه بر نیاز به سرمایه‌گذاری بانک‌ها در بستر تولید؛ همچنین اهمیت حمایت از تولیدکنندگان از طریق تسهیل در تأمین مالی، دسترسی آسان‌تر به مواد اولیه و کاهش وابستگی به واسطه‌ها تاکید شد.

فرماندار همچنین با تاکید بر موضوعاتی چون ضرورت توجه به تولیدات گلخانه‌ای به‌عنوان راهی برای مدیریت بهتر منابع آب و افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی، توجه ویژه به صنایع غیرنفتی و صادراتی شهرستان قدس؛ خواستار حمایت بیشتر از توسعه صادرات در شهرستان قدس شد.

وی افزود: شهرستان‌های بهارستان و قدس دارای بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و نیز پرداخت‌کنندگان درآمدهای مالیاتی کشور هستند.

گلی کانی گفت: در پی همکاری بانک مسکن و سایر نهادهای مرتبط با صنایع شهرستان، تلاش‌های بیشتری در جهت تسهیل ارائه تسهیلات بانکی به صنایع و رفع مشکلات حوزه تولید صورت گیرد.

وی ادامه داد: پشتیبانی بانک مسکن از تولیدکنندگان یک اقدام مثبت و اثرگذار است. امروز کار تولید به نوعی جهاد است و ما به صنعتگران افتخار می‌کنیم. امیدوارم اخذ تسهیلات مالی برای صنعتگران تسهیل شود و شرایط تولید تغییرات مثبتی حاصل شود.

آمادگی بانک مسکن برای تعامل با صنعتگران

علی کشاورز عضو هیات عامل بانک مسکن در این نشست با اظهار امیدواری از تعاملات پیش رو گفت: تعداد شعب ممتاز غرب استان تهران بیشتر از برخی استان‌های دیگر است. این منطقه مستعد اتفاقات بسیار خوب است و بانک مسکن علاوه بر ارائه خدمات بانکداری، رسالت اصلی خود در بخش ساخت‌وساز و صنایع وابسته را به انجام می‌رساند.

وی گفت: بانک مسکن آمادگی کامل برای تعامل و همکاری با صنعتگران و امضای تفاهم‌نامه با آن‌ها را دارد.

معاون شعب و بازاریابی در این جلسه با تاکید بر قانون‌مداری در بانک مسکن به عنوان نهاد دولتی، در خصوص خدمات ویژه بانک، تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با شرکت‌های مختلف صنعتی، بازدهی خوب حساب‌های ممتاز و سایر محصولات مالی و دیگر خدمات و تسهیلات بانک اشاره کرد.

خدمات متنوع شرکت ناواکو برای بخش صنعتی

بهادر بیگی رئیس هیات مدیره شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در این جلسه گفت: شرکت فناوری اطلاعات ناواکو علاوه بر فعالیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، در زمینه‌های نوین نیز فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: ناواکو در سه حوزه فناوری شامل توکنایز و بلاک چین، هوش مصنوعی و بازارگاه (زنجیره تأمین) به ارائه خدمات می‌پردازد. این شرکت علاوه بر پروژه توکنایز مسکن، آماده ارائه خدمات در زمینه توکنایز صنعت و تولید نیز هست. همچنین، پلتفرم بازارگاه یا زنجیره تأمین این شرکت علاوه بر خدمت‌رسانی به حوزه مسکن، این امکان را برای صنعتگران فراهم می‌کند که در این زنجیره اعتبار کسب کرده و از آن در صنعت خود بهره‌برداری کنند.

زمینه‌های سرمایه گذاری در مجموعه بانک مسکن با حداقل ریسک

شادی مقدم، مدیر تأمین مالی جمعی تأمین سرمایه بانک مسکن نیز پیرامون یک ارائه‌دهنده در خصوص روش‌های تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) و فعالیت‌های مربوط به بانک؛ همچنین نکات مهمی در مورد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کوتاه‌مدت، تأمین مالی شرکت‌ها، شرایط سرمایه‌گذاری و مزایای روش تأمین مالی جمعی توضیح داد.

وی به سرمایه‌گذاری‌های معاف از مالیات، شرایط ارزیابی توسط متخصصان و تأیید فرابورس اشاره کرد که امنیت و شفافیت بالایی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند و افزود: این روش تأمین مالی برای شرکت‌هایی که نیاز به تأمین مالی فوری برای پروژه‌های کوتاه‌مدت دارند، بسیار مفید است و به آن‌ها امکان می‌دهد که با هزینه‌های معقول و مزایای بازاریابی غیرمستقیم، طرح‌های خود را در معرض دید سرمایه‌گذاران قرار دهند.

مدیر تأمین مالی جمعی تأمین سرمایه بانک مسکن گفت: این بانک به عنوان واسط میان سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر، تمامی شرایط و ارزیابی‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که ریسک برای سرمایه‌گذاران به حداقل برسد.

در پایان جلسه از مسعود میسوری، جانباز گرانقدر جنگ تحمیلی قدردانی به عمل آمد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/pVtk53