امروز دوشنبه، ۱۶ مهر ۱۴۰۳

پیام مدیرکل اتحادیه پستی جهانی به مناسبت روز جهانی پست/ ۱۵۰ سال برقراری ارتباطات و توانمندسازی ملل

ماساهیکو متوکی مدیرکل اتحادیه پستی جهانی با انتشار پیامی فرارسیدن ۹ اکتبر روز جهانی پست را به تمام کارکنان پست در سراسر جهان تبریک گفت.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛در متن پیام متوکی چنین آمده است:

درحالی ما یکصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس اتحادیه پستی جهانی (UPU) را گرامی می‌داریم، که براهمیت آن به عنوان یکی از اولین مصادیق چندجانبه‌گرایی واقف هستیم. UPU که با هدف ایجاد یک سیستم پستی یکپارچه تأسیس شد، کشورها را برای حمایت از برقراری ارتباطات جهانی، تبادل فرهنگی و دسترسی به خدمات ضروری گردِ هم آورده است. اتحادیه در ابتدا با ۲۲ کشور آغاز بکار نمود و امروز متشکل از ۱۹۲ کشور عضو است که نمایانگر قدرت و توان همکاری بین‌المللی است.
UPU در طول سال‌ها، با چالش‌هایی مانند جنگ‌ها، بحران‌ها و تغییرات سریع فناوری سازگار شده و اکنون به عنوان یک نماد قوی از همبستگی جهانی باقی مانده و دسترسی همگانی به ارتباطات، به ویژه آسیب پذیرترین افراد را تضمین کرده است. امروزه اتحادیه در حال راهبری تلاش‌های صورت گرفته در راستای نوین‎‌سازی و بهبود خدمات پستی است و فضایی را برای کشورها فراهم آورده تا دانش خود را به اشتراک گذاشته، راهکارهای جدید را بیابند و به رفع چالش‌های نوین بپردازند. روحیه تعامل و همکاری UPU کمک می‌کند تا موانع به فرصت تبدیل شده و اطمینان حاصل شود که خدمات پستی همگام با تغییرات جهانی تکامل ‌یابند.
زمانی بود که ما افزایش ارتباطات دیجیتال و کاهش حجم نامه‌های سنتی را به عنوان یک تهدید می‌دانستیم، اکنون شاهد گنجینه‌ای عظیمی از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها هستیم. شبکه گسترده UPU برای پشتیبانی از طیف وسیعی از خدمات، از جمله تجارت الکترونیک، خدمات مالی، اجتماعی و دیجیتال، انطباق یافته و دسترسی فراگیر مردم را در سراسر جهان، از جمله در دورافتاده‌ترین مناطق، به این خدمات تضمین کرده تا هیچ فردی نادیده گرفته نشود.
UPU به جای آنکه به رقابت به عنوان یک چالش بنگرد، از مشارکت طیف وسیع ذی‌نفعان استقبال می‌کند. این رویکردِ فراگیر، توانایی ما را برای مقابله با چالش‌های جهانی، مانند تغییرات آب و هوایی که نیازمند همکاری‌های فرامرزی می‌باشد، تقویت می‌کند.
با نگاهی به آینده، ماموریت UPU همچنان شفاف است: برقراری ارتباطات و توانمندسازی ملل از طریق تعهد به چندجانبه‌گرایی، نوآوری و فراگیری. با این رویکرد، اتحادیه پستی جهانی به حمایت از ارتباطات جهانی و خدمت‌رسانی به نسل‌های بعدی طی ۱۵۰ سال آینده ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/omO70f