در ادامه حرکت شرکت ملی پست به سمت هوشمند سازی و تحقق دولت الکترونیک از ۶ سامانه داخلی هوشمند و سامانه ربات هوشمند بله به منظور تسهیل در رهگیری مرسولات پستی برای مشتریان رونمایی شد.
به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ عصر روز سوم اسفند ماه ۱۴۰۲ همایش ۲ روزه هم اندیشی کارشناسان کدگذاری و فناوری اطلاعات به کار خود پایان داد.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به ضرورت برگزاری همایش های تخصصی، بر افزایش سطح علمی و ارتقای همکاری ها در بدنه مدیران و کارشناسان معاونت فناوری اطلاعات و هوشمند سازی شبکه پستی تاکید و آنرا لازمه رشد و تعالی شبکه دانست.
لیائی با بیان این مطلب که امروز سیاستگذاری کلان شرکت پیرامون رویکرد کسب و کار تغییر و مسیر پست از حالت سنتی خارج و به سمت سرویسهای هوشمند و باارزش افزوده حرکت کرده است.
معاون وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره بر اهمیت پروژه جی نف به عنوان یک پروژه ملی و داده های غنی اطلاعاتی موجود در این پروژه که میتواند گام های موثری در تحقق دولت الکترونیک داشته باشد، عنوان داشت: «اکنون به عنوان یک شرکت خدمات رسان وظیفه ماست که سرویس های با ارزش افزوده را روی این سامانه تعریف نماییم.»
وی افزود: «این سرویس ها نه تنها میتواند در تحقق اهداف دولت الکترونیک، افزایش سرانه پستی و خدمات رسانی به مردم مفید واقع شود، بلکه منبع درآمد سرشاری نیز در آینده نهچندان دور، برای شرکت ملی پست است.»
معاون وزیر ارتباطات با اعلام این خبر که برای مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات، فوقالعاده ویژه ی ۵۰ درصدی در نظر گرفته شده است، گفت: «نیروهای متخصص فناوری اطلاعات و هوشمند سازی شبکه پستی، منابع نایاب و گران بهایی هستند که با توجه به پروژه های کلان و برنامه ریزی های پیش رو، سرمایه گذاری ها و آموزش هایی که برای نیروهای متخصص در این حوزه متحمل می شویم، ابراز امیدواری کرد همکاران این حوزه با دلگرمی و انگیزه بیشتری در پیشبرد اهداف شبکه پستی سهیم باشند.»
مدیر عامل شرکت ملی پست با اشاره به وجود نزدیک به ۳۰۰ میلیون مشتری در سال، بر اهمیت توجه جدی همکاران پیرامون پدافند غیر عامل، تاکید و خواستار تلاش جدی همکاران حوزه فناوری بدون لحظه ای غفلت و درنگ و با تمهیدات لازم و انجام حداکثر کارهای امنیتی و مانور های مستمر در حوزه پدافند غیر عامل شد.
وی افزود: «همکاران این حوزه با آمادگی کامل باید کار را دنبال نمایند تا در مواقع لازم بتوانیم با حداقل امکانات تمامی سرویس ها را به مشتریان ارائه دهیم.»