امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

از طرح تسهیلاتی “تصنیف بانک تجارت” تا ۴ میلیارد تومان وام بگیرید

طرح تسهیلاتی تصنیف بانک تجارت یکی از جدیدترین بسته‌های تسهیلاتی مربوط به این بانک است که با توجه به ویژگی‌های مناسب خود می‌تواند یک انتخاب عالی برای بسیاری از متقاضیان به‌حساب آید. نکته جالب در مورد این طرح، تنوع بسیار بالای مربوط به شرایط و ضوابط آن است.

به گزارش فراسو، در طرح تصنیف بانک تجارت می‌توانید برحسب میانگین حساب خود از ۸۰۰ میلیون تومان تا ۴ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۷ تا ۲۳ درصد دریافت کنید. حساب مورد نظر برای این طرح جاری یا کوتاه مدت است و می‌توان تا ۴۸۰ برابر سپرده خود از این تسهیلات بهره‌مند شوید.

در واقع بانک تجارت موقعیتی را به وجود آورده است که بسیاری از مشتریان این بانک بتوانند بر حسب نیاز خود از خدمات موجود در طرح تصنیف بهره ببرند. تسهیلات قابل پرداخت طرح تصنیف قابل توجه است و به همین دلیل می‌توان از آن‌ به عنوان یک گزینه قابل بررسی یاد کرد. نرخ سود تسهیلات طرح تصنیف نیز نسبت به سایر تسهیلات موجود در همین رده پایین‌تر به نظر می‌رسد.

وام بانک تجارت

چه کسانی‌ می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند؟

طرح تسهیلاتی تصنیف بانک تجارت برای اصناف طراحی شده است. بر اساس اعلام بانک، کلیه اصناف دارنده حساب جاری می‌توانند درخواست خود را مبنی بر دریافت تسهیلات طرح تصنیف ارائه کنند. این اشخاص باید حقیقی بوده و دارای کسب‌و‌کار مشخصی باشند. البته باید به این نکته مهم اشاره کنیم که امکان استفاده از این تسهیلات برای اصناف دارای حساب سپرده بلند مدت، وجود ندارد.

این تسهیلات بر چه اساسی ارائه می‌شوند؟

طبق قوانین مربوط به طرح‌های تسهیلاتی تصنیف بانک تجارت،این تسهیلات به صورت مستقیم بر اساس  میانگین حساب قرض‌الحسنه جاری یا سپرده کوتاه‌مدت اصناف ارائه می‌شود. به طبع هرچه میانگین حساب بهتری داشته باشید، می‌‌توانید از مبلغ تسهیلات بیشتری بهره‌مند شوید. پیش از ارائه تسهیلات، یک اعتبارسنجی کلی صورت می‌گیرد. این اعتبارسنجی به بانک تجارت اجازه می‌دهد تا میانگین حساب شما را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد. شایان ذکر است که اعطای تسهیلات بر طبق میانگین حساب مذکور تنها یکی از شرایط خاص طرح تصنیف به شمار می‌آید؛ زیرا همین امر نیز به بخش‌های زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

• ارائه تسهیلات بر طبق میانگین حساب مشارکت مدنی

• ارائه تسهیلات بر طبق میانگین حساب تأمین سرمایه در گردش

• ارائه تسهیلات بر طبق میانگین حساب تأمین کالای اساسی

• ارائه تسهیلات بر طبق میانگین حساب کالای سرمایه‌ای • ارائه تسهیلات بر طبق میانگین حساب جاری

نکته مهم در مورد این تسهیلات

همانند اکثر تسهیلات ارائه شده به اصناف، طرح تصنیف بانک تجارت نیز دارای چند نکته مهم است. اولین موردی که در این زمینه باید به آن اشاره کنیم، اطمینان از عدم ارائه چک برگشتی توسط صاحب حساب است. در واقع فردی که قصد دارد از این تسهیلات استفاده کند نباید هیچ‌گونه چک برگشتی در سیستم بانکی کشورمان داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌‌توان به طرح تسهیلاتی تصنیف بانک تجارت چشم داشت. افزون بر این مورد، کلیه ضامنین معرفی شده برای دریافت تسهیلات مذکور نیز نباید هیچ‌گونه تعهدات معوق و یا پرداخت نشده‌ خاصی داشته باشند. در این حالت نمی‌توان آن‌ها را به عنوان یک ضامن رسمی معرفی کرد و طبیعتاً فرصت استفاده از طرح تصنیف از بین می‌رود.

میزان سود این تسهیلات

میزان سود همواره یکی از مهم‌‌ترین مواردی بوده است که اصناف در مورد آن پرسش‌های مختلفی را مطرح می‌کنند. این طرح تسهیلاتی بانک تجارت دارای سودی بین هفده الی بیست و سه درصد است. دلیل این تفاوت را می‌توان تنوع بالای تسهیلات مربوط به این طرح دانست. از نظر سقف وام باید بگوییم که حداکثر وام دریافتی توسط اصناف به کمک طرح تصنیف نهایتاً به چهار میلیارد تومان می‌رسد. حداقل سقف وام دریافتی نیز هشتصد میلیون تومان است. این امر یک بازه تسهیلاتی بسیار مناسب را برای مشتریان بانک تجارت ایجاد کرده است تا بتوانند تنها بر حسب نیاز خود از این وام بهره ببرند و نیازی به انتخاب تسهیلاتی فراتر از توان خود نداشته باشند.

طرح تصنیف یک طرح تسهیلاتی نوین است

نوع ضمانت

به منظور دریافت طرح تسهیلاتی تصنیف بانک تجارت باید چند ضامن رسمی به همراه داشته باشید. این ضامن‌ها باید حتماً دارای اعتبار شغلی مناسبی باشند تا بتوانند به عنوان ضامن شما معرفی شوند. از سوی دیگر، در برخی از موارد لازم است که حتماً پروانه کسب و صنفی خود را نیز ارائه دهند. بازه زمانی مربوط به خواب سپرده در کمترین حالت دو ماه و نهایتاً شش ماه تعیین شده است.

وام بانک تجارت

مدت زمان بازپرداخت

مدت زمان تعیین شده جهت بازپرداخت این وام بر طبق میزان سود و همچنین میزان کل وام تسهیلات دریافتی تعیین می‌شود. در حالت کلی باید بیان کرد که حداقل مدت زمان بازپرداخت طرح تسهیلاتی تصنیف تجارت شش ماه و حداکثر مدت زمان آن نیز بیست و چهار ماه خواهد بود. این امر به کلیه مشتریان اجازه می‌دهد تا فرصت کافی جهت بازپرداخت وام ارائه شده را داشته باشند.

چطور باید این تسهیلات را دریافت کنید؟

طرح تسهیلاتی تصنیف بانک تجارت جزو طرح‌های نوین این بانک است.

به منظور تشکیل پرونده و پایان دادن به مرحله اعتبارسنجی این طرح باید هزینه‌ای برابر با صد هزار تومان را در اختیار بانک قرار دهید. پس از این امر و انجام کلیه فرایندهای اداری، وام دریافتی به حساب تعیین شده توسط بانک واریز خواهد شد. جهت دریافت این وام لازم است که شما حتماً یک دستگاه POS که به حساب بانک تجارت متصل است را معرفی کنید. امروزه اکثر اصناف چنین دستگاه‌های خاصی را دارند و به همین دلیل لازم نیست که نگرانی خاصی در این زمینه داشته باشید. در زمان تشکیل پرونده مشخصات دستگاه POS دریافت خواهد شد.

این طرح تنها در بانک تجارت قابل دریافت است

سخن پایانی

بانک تجارت همواره به ارائه طرح‌های تسهیلاتی متنوع مشهور بوده است. یکی از جدیدترین طرح‌های تسهیلاتی مربوط به این بانک که حتماً باید با آن آشنایی داشته باشید، طرح تسهیلاتی تصنیف است. این طرح تسهیلاتی از زمان عرضه خود تاکنون به انتخاب اول بسیاری از مشتریان بانک تجارت تبدیل شده است. طرح تسهیلاتی تصنیف بانک تجارت به کلیه اصناف دارای حساب در این بانک تعلق می‌گیرد. البته باید توجه داشته باشید که اصناف نباید حساب سپرده بلند مدت داشته باشند. بسته تسهیلاتی طرح تصنیف بر اساس میانگین حساب تعیین می‌شود و از این نظر می‌توان آن را یک بسته ویژه دانست. به منظور دریافت این بسته تسهیلاتی باید به یکی از شعب بانک تجارت مراجعه کنید.

 

همه جزئیات طرح تصنیف بانک تجارت در جداول زیر

تسهیلات تامین سرمایه در گردش در قالب عقد مرابحه
شرایط سپردهشرایط تسهیلات اقساطی با بازپرداخت ماهانهنرخ سود تسهیلات
نوع سپردهمدت زمان میانگین گیری (ماه)حداکثر مدت بازپرداختضریب برابری تسهیلات
جاری۲۱۲۱٫۵۲۳%
۳۳٫۵
۶۵
کوتاه مدت۲۱
۳۳
۶۴٫۵
سقف تسهیلات اعطایی،‌ وثائق و تضامین
سقف تسهیلاتوثائق و تضامین
دارای پروانه صنفیفاقد پروانه صنفیدارای پروانه صنفیفاقد پروانه صنفی
 ۲۰ میلیارد ریال۸ میلیارد ریالتا سقف ۲ میلیارد ریال یک ضامن معتبر/تا سقف۴ میلیارد ریال دو ضامن معتبر/ برای مبالغ بیش از ۴ میلیارد ریال مطابق ضوابط بانک مرکزیتا سقف ۱ میلیارد ریال یک ضامن معتبر/تا سقف۲ میلیارد ریال دو ضامن معتبر/ برای مبالغ بیش از ۲ میلیارد ریال مطابق ضوابط بانک مرکزی

 

تسهیلات کالای سرمایه‌ای در قالب عقد مرابحه
شرایط سپردهشرایط تسهیلات اقساطی با بازپرداخت ماهانهنرخ سود تسهیلات
نوع سپردهمدت میانگین گیری (ماه)حداکثر مدت بازپرداختضریب برابری تسهیلات
جاری۲۱۲ ماه۱٫۵۲۳%
۳۳٫۵
۶۵
کوتاه مدت۲۱
۳۳
۶۴٫۵
جاری۲۲۴ ماه۰٫۴۵
۳۱٫۳۵
۶۲٫۷
کوتاه مدت۲۰٫۳۵
۳۱
۶۲
سقف تسهیلات اعطایی،‌ وثائق و تضامین
سقف تسهیلاتوثائق و تضامین
دارای پروانه صنفیفاقد پروانه صنفیدارای پروانه صنفیفاقد پروانه صنفی
 ۴۰ میلیارد ریال۱۶ میلیارد ریالتا سقف ۲ میلیارد ریال یک ضامن معتبر/تا سقف۴ میلیارد ریال دو ضامن معتبر/ برای مبالغ بیش از ۴ میلیارد ریال مطابق ضوابط بانک مرکزیتا سقف ۱ میلیارد ریال یک ضامن معتبر/تا سقف۲ میلیارد ریال دو ضامن معتبر/ برای مبالغ بیش از ۲ میلیارد ریال مطابق ضوابط بانک مرکزی

 

تسهیلات مرابحه براساس میانگین حساب بابت تامین سرمایه در گردش/ کالای سرمایه‌ای با نرخ سود ترجیحی ۱۷٪-۱۹٪
شرایط سپردهشرایط تسهیلات اقساطی با بازپرداخت ماهانهنرخ سود تسهیلات
نوع سپردهمدت میانگین گیری (ماه)حداکثر مدت بازپرداختضریب برابری تسهیلات
جاری۲۱۲ ماه۰٫۲۴۱۷%
۳۰٫۷۲
۶۱٫۴۴
کوتاه مدت۲۰٫۲
۳۰٫۶
۶۱٫۲
جاری۲۱۲ ماه۰٫۲۸۱۸%
۳۰٫۸۴
۶۱٫۶۸
کوتاه مدت۲۰٫۲۴
۳۰٫۷۲
۶۱٫۴۴
جاری۲۱۲ ماه۰٫۳۵۱۹%
۳۱
۶۲
کوتاه مدت۲۰٫۲۸
۳۰٫۸۴
۶۱٫۶۸

 

سقف تسهیلات اعطایی،‌ وثائق و تضامین
سقف تسهیلاتوثائق و تضامین
دارای پروانه صنفیفاقد پروانه صنفیدارای پروانه صنفیفاقد پروانه صنفی
 ۲۰ میلیارد ریال۸ میلیارد ریالتا سقف ۲ میلیارد ریال یک ضامن معتبر/تا سقف۴ میلیارد ریال دو ضامن معتبر/ برای مبالغ بیش از ۴ میلیارد ریال مطابق ضوابط بانک مرکزیتا سقف ۱ میلیارد ریالی ک ضامن معتبر/تا سقف۲ میلیارد ریال دو ضامن معتبر/ برای مبالغ بیش از ۲ میلیارد ریال مطابق ضوابط بانک مرکزی
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/nGOpK2