رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد تاکید کرد: شفافسازی مالی، اصل اول در وزارت اقتصاد بوده و هدف ما افزایش امید در جامعه است.
به گزارش فراسو به نقل از وزارت اقتصاد، مهدی محمدی در اولین جلسه مدیریت رسانهای بحران که با حضور قائم مقام رئیس ستاد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران و همچنین برخی از مدیران روابط عمومی دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد برگزار شد، در خصوص فلسفه برگزاری این نشست گفت: یکی از اهداف برگزاری این نشست که با حضور قائم مقام رئیس ستاد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همکاران ایشان صورت گرفته، ارتقای تعامل بین دستگاهی و افزایش سطح آمادگی است و در کنار آن برنامهریزی بهتر، هماهنگی بیشتر و پایش اقدامات دستگاههای وابسته به وزارت اقتصاد در حوزههای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و آموزش همگانی بوده است.
وی افزود: ماهیت این جلسه، یک نشست پیش از بحران بوده و تدبیر حکم می کند که پیشبینی و پیشگیری و آمادگی های لازم را برای مواجهه به موقع و مناسب با حوادث طبیعی و بحرانهای مختلف داشته باشیم.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد با بیان اینکه افزایش مرجعیت رسانههای داخلی و رسمی بخصوص رسانه ملی در میان مردم بسیار مهم است، گفت: افزایش اعتبار و اعتماد رسانهای سبب خواهد شد تا امنیت روانی مردم توسط رسانههای غیررسمی و بیگانه به مخاطره نیفتد و باید تلاش کنیم تا پیگیری اخبار رسمی کشور و پذیرش آنها توسط مردم، روند صعودی بخود بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه شفاف سازی مالی، اصل اول در وزارت اقتصاد بوده افزود: شفاف سازی مالی سبب افزایش اعتماد عمومی مردم خواهد شد که به دنبال آن رشد و توسعه جامعه رقم خواهد خورد.
عضو کمیته اصلی پدافند غیر عامل و مدیریت بحران وزارت اقتصاد به موضوع امیدآفرینی در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: هدف ما در وزارت اقتصاد افزایش امید در جامعه است؛ چرا که معتقدیم تزریق روحیه امید، امیدآفرینی و افزایش اعتماد اجتماعی مهمترین نیاز ضروری شرایط اکنون کشور است و با افزایش آن و با همدلی و وحدت از گردنه چالشها و بحران ها عبور خواهیم کرد.
وی در خصوص همکاری های میان وزارت اقتصاد و رسانه ملی نیز تاکید کرد: روشنگری و مطالبه گری مهمترین رسالت رسانههاست اما باید امنیت ذهنی و روانی مردم در نظر گرفته شود چرا که نقش مطالبه گری رسانهها به مانند راه رفتن بر لبه تیغ است و باید به گونهای مطالبه گری صورت گیرد که افکار عمومی و سرمایه اجتماعی آسیب نبیند و نتیجه مطالبه گری اصلاح امور و جوانه زدن بذر امید در سطح جامعه باشد.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه رویکرد کنشی باید در کنار رویکرد واکنشی وجود داشته باشد، اظهار داشت: وزارت اقتصاد همیشه پاسخگوی ابهامات و پرسش ها بوده و این وزارتخانه در مواقع بحرانها نیز نظر صریح و کارشناسی خود را در کمترین زمان اظهار داشته است.
وی با بیان اینکه در شرایط عادی روابط عمومی های دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد به صورت مستقل عمل میکنند، بیان داشت: در مواقع بحرانی، ساز و کار اجرایی اطلاع رسانی ستاد وزارتخانه و دستگاههای تابعه به صورت متمرکز بوده زیرا در شرایط بحران، اذهان عمومی آسیب پذیرتر است و باید اطلاع رسانی ها با هماهنگی و انسجام لازم صورت گیرد.
گفتنی است در این جلسه زارع قائم مقام رئیس ستاد پدافند غیر عامل و مدیریت بحران رسانه ملی، جمعی از مسئولان این رسانه و برخی از مدیران روابط عمومیهای دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد نیز حضور داشتند و به بیان نظرات و دیدگاههای خود در خصوص مدیریت صحیح رسانهها در زمان بحرانها پرداختند.