امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳

مرتضوی: با پروژه پتروالفین، منابع گازی راکد مانده به چرخه تولید باز می‌گردند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ماهشهر گفت: با بهره‌برداری از پروژه پروژه پترواُلفین فن‌آوران، یک هزار و ۱٠٠ نفر مشغول به کار می‌شوند.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،«سیدصولت مرتضوی» چهارشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از پروژه پترواُلفین فن‌آوران، اظهار کرد: امروز پیش از سفر روز ریاست محترم جمهور و هیأت دولت به خوزستان، به منظور بازدید و بررسی طرح‌ها و برنامه‌های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به این استان آمدیم.

وی با بیان این‌که تعدادی از طرح‌ها آغاز و برخی از طرح‌ها نیز کلنگ‌زنی می‌شوند، افزود: امروز در شهرستان آبادان عملیات اجرایی برخی از طرح‌ها در حوزه تکمیل زنجیره و چرخه صنعت پتروشیمی آغاز شد.
وزیر کار با بیان این‌که پروژه پترواُلفین فن‌آوران یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تاریخ مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) است، گفت: این پروژه با هدف تولید و فروش محصولات شیمیایی و پتروشیمیایی از جمله متانول، اُلفین‌ها و زنجیره‌های مرتبط احداث می‌شود.
مرتضوی با اشاره به میزان اشتغال‌زایی این پروژه عنوان کرد: در فاز اجرای پروژه سه تا چهار هزار نفر به طور مستقیم و در فاز بهره‌برداری نیز، یک هزار و ۱٠٠ نفر مشغول به کار می‌شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فاز اول متانول و در فاز دوم نیز پروپیلن و پلی‌اتیلن تولید می‌شود.
مرتضوی بیان کرد: ساخت مخازن این طرح ۱۸ ماه آینده به اتمام می‌رسد و پروژه متانول نیز ظرف سه تا پنج سال آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: ظرفیت تولید با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری، به ۲ میلیون تُن می‌رسد و چرخه تولید را تکمیل می‌کند.
مرتضوی با بیان این‌که مسائل زیست محیطی در این پروژه رعایت شده است، ادامه داد: با احداث و راه‌اندازی این پروژه، منابع گازی راکد مانده به چرخه تولید باز می‌‌گردد
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/n3yaFn