امروز چهارشنبه، ۷ آذر ۱۴۰۳

میهن در مسیر شکوفایی؛ توسعه بیمه میهن با رویکرد فناورانه و نقش آفرینی در صنعت بیمه

مدیران ارشد بیمه میهن در دهمین نمایشگاه بانک، بورس بیمه در جزیره کیش با برگزاری پنل تخصصی با موضوع <رویکردها و ظرفیت های جدید بیمه میهن ضمن تشریح عملکرد یکساله شرکت از رویکردهای جدید و برنامه های خود سخن گفتند.

به گزارش فراسو، در ابتدای پنل سروش بیات، مدیر فناوری اطلاعات شرکت بیمه میهن با تشریح عملکرد یکساله شرکت گفت: مدل ساختاری بیمه میهن به سمت چابک سازی رفته تا خدمات بهتری ارائه دهد. نیمه اول ۱۴۰۱ زیان انباشته یک چالش واقعی بود و در بحث زیر ساخت بیمه میهن نیاز به تقویت جدی داشت، کمبود نقدینگی و پرداخت خسارت از دیگر مواردی بود که سطح توانگری شرکت را به ۴ رساند اما با تغییرات هیئت مدیره و ورود سهامدار جدید اوضاع تغییر کرد.

وی افزود: مجمع انتخاب اعضای هیئت مدیره پس از ۳ سال بلاتکلیفی برگزار شد و با رویکرد حاکمیت شرکتی و انجام برخی اصلاحات ساختاری خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت باعث شد تا بیمه میهن که طی ۶ سال گذشته زیان داشت به سود برسد و توانگری آن از سطح ۴ به سطح یک ارتقا پیدا کند.

مدیر فناوری اطلاعات بیمه میهن با اشاره به اصلاح ساختار در بیمه میهن با رویکرد جذب پرتفوهای سودده اعلام کرد: اسفند پارسال خسارات معوق رشته اتومبیل پرداخت شد و در موضوع پایش، کنترل و وصول مطالبات اتفاقات خوبی در بیمه میهن افتاد که به دلیل نگاه فنی تیم جدید به بازار بود؛ کارگزارهای خوشنامی را جذب کرده و در مناطق مختلف نمایندگی های میهن را توسعه دادیم.

بیات با تاکید بر لزوم اصلاح ساختاری در بیمه میهن تصریح کرد: مهم‌ترین کار تفکیک مدیریت ساختار اموال بود در حال حاضر رشته‌ها مدیریت خاصی دارند اصلاح ترکیب در بیمه میهن باعث شد تا سهم ریسکمان کمتر شود بیمه‌های عمر و مستمری پایه‌ریزی شده و تسریع در جهت سطوح و پرداخت ساختار نظام مندی برایش تعریف شده است.

مدیر فناوری اطلاعات بیمه میهن در توضیح رویکرد میهن به  منابع انسانی شرکت گفت:  یکی از مهم‌ترین بخش‌ها حوزه سرمایه انسانی بود که بیمه میهن در این مورد با چالش مواجه بود بازنگری مشاغل سازمانی پس از ۱۴ سال در بیمه میهن اتفاق افتاد و در موضوع خدمات رفاهی تلاش شد تا بهترین رویکرد اتخاذ شود

وی در ادامه اعلام کرد: ما در بحث زیرساخت نرم‌افزار و امنیت شبکه موفق به بروز رسانی همه موارد قابل بحث شدیم و یکی از دیتا سنترهای قوی کشور در این زمینه هستیم طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن بیمه میهن تفاقاتی است که اگر در صنعت بیمه منحصر به فرد نباشد بسیار متمایز است خدمات ارائه شده در این برنامه در حوزه بانک و بیمه و خدمات شهری انجام می‌گیرد یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های سایت بیمه میهن پشتیبانی از چهار زبان زنده دنیاست یکی از بهترین سامانه‌های ارزیابی در بیمه میهن ایجاد شده که کلیه خدمات مربوط به حوزه‌های درمان و دارو در آن تعبیه شده سامانه همیار که در ایام اربعین استفاده شد باعث شد تا به محض اطلاع از وقوع خسارت بیمه میهن وارد عمل شود.

بیات با ارائه آماری در خصوص فروش بیمه نامه‌ها گفت: در سال گذشته در مجموع ۷۳۰ میلیارد تومان بیمه نامه فروختیم اما در شش ماهه امسال موفق به فروش ۱۳۰۰ میلیارد تومان بیمه نامه شدیم و قطعاً سهم ما افزایش پیدا خواهد کرد.

مهدی محمودی آذر، رئیس هیئت مدیره ضمن تشکر از ارائه مدیر فن اوری اطلاعات اعلام کرد : مصمم هستیم در آینده‌ای نزدیک به یکی از شرکت‌های دیجیتال و فناور محور تبدیل بشیم و به فعالیت‌های کم و محدود قانع نخواهیم شد.

وی با اشاره به آن که شرکت‌ بیمه میهن با تکیه بر پرتفوی سهامدار عمده اداره می شد در گذشته اما اکنون سهامدار جدید ظرفیت‌های بالقوه‌ای رو ارائه کرده است، تصریح کرد: پرتفوی سهامدار عمده یک قدرت خوبی به ما داده که بر اساس آن، برنامه های مناسبی داریم. توجه به بازار و ارائه محصولات جدید در دستور کار قرار گرفته است.

رییس هیات مدیره بیمه میهن یادآور شد: قصد داریم از تجارب دیگر شرکت ها نیز در راستای بهینه سازی فعالیت های خودمون استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این که باید از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم تا کم تر دچار چالش شویم اظهار داشت: رقبایی در این صنعت داریم اما با نگاه چالشی به آن ها نگاه نمی کنیم.

محمودی آذر در پایان یادآور شد: ما قصد تخریب سایر رقبا را نداریم بلکه توانمندی های خودمون را ارائه خواهیم کرد و بیمه میهن در آینده ای نزدیک به عنوان یک شرکت توانمند با رویکردهای فناورانه محصولات خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

مجید کیانی، معاون مالی و اقتصادی بیمه میهن در پایان سخنان رئیس هیئت مدیره اعلام کرد: سال ۱۴۰۱ وضعیتی که شرکت در آن قرار داشت نزولی بود و تمام تلاش مدیران وقت شرکت منجر به افزایش پورتفوهای زیانده شد و این امر نشان می داد پیش بینی زیان اندوخته ۹۰۰ میلیارد تومانی در پایان سال ۱۴۰۱ دور از واقعیت نیست بیش از ۵۰ درصد پورتفوی شرکت در سال‌های قبل مربوط به درمان و شخص  ثالث بود که بیشترین زیان را متوجه شرکت کردند

وی با تاکید بر تلاش برای توقف و تغییر جهت نزولی شرکت تصریح کرد: اصلاح ترکیب پورتفو اولویت اصلی ما بود تا بتوانیم زیان انباشته را کنترل کنیم، تغییر مسیر و سرعت لازم جهت اصلاح رویه در دستور کار قرار گرفت همچنین در بسیاری از حوزه‌ها با پذیرش مسئولیت بیمه اربعین ۱۴۰۲ شرکت و توانمندی افراد به بوته آزمایش گذاشته شد که به اقرار ناظران نمره خوبی در این بخش گرفتیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/keTe2a