امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

استاندار سمنان: معادن سمنان بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان است

استاندار سمنان گفت: معادن آماده‌ای در این استان برای واگذاری به بخش خصوصی داریم و به رغم اینکه مشتریان زیادی دارد ما ترجیح می‌دهیم که صندوق ذخیره فرهنگیان در این زمینه سرمایه‌گذاری کند تا سود آن نصیب معلمان کشور شود.

به گزارش فراسو، مهندس سید محمد رضا هاشمی در جلسه‌ای با حضور عبدالمجید نصیری نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان سمنان افزود: ما آماده سفر مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به استان سمنان هستیم تا از نزدیک با ظرفیت‌های متعدد این استان برای سرمایه‌گذاری آشنا شده و بهترین تصمیم را در این خصوص اتخاذ کنند.
وی تصریح کرد: ما آماده هرگونه همکاری با صندوق ذخیره فرهنگیان هستیم زیرا ما مدیون معلمان هستیم و معتقدیم که باید از هر ظرفیت و فرصتی برای سودآوری حداکثری و پایدار برای این عزیزان استفاده کنیم.
مهندس هاشمی اظهار داشت: درباره نحوه همکاری و فعالیت صندوق و شرکت‌های آن در استان سمنان باید در جلسات کارشناسی با حضور معاون محترم عمرانی استانداری و مدیران کل محترم آموزش و پرورش، صنعت معدن و تجارت و توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان بررسی‌های لازم صورت گیرد.
استاندار سمنان بیان کرد: پس از اینکه حوزه‌های همکاری مشخص شد، می‌توانیم در خصوص نحوه فعالیت صندوق در استان سمنان تصمیم‌گیری کنیم.
در این جلسه عبدالمجید نصیری ضمن تشکر از استاندار سمنان به جهت فرصتی که در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان قرار دادند، به معرفی هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت و گفت: خوشبختانه وضعیت ضریب نفوذ صندوق در استان بسیار خوب است و فرهنگیان سمنان در بحث افزایش سهم‌الشرکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ رتبه اول را در کشور داشتند.
وی افزود: مدیرکل محترم آموزش و پرورش و معاون محترم برنامه‌ریزی‌‍، پژوهش و توسعه مدیریت اداره کل استان، همکاری صمیمانه‌ای با صندوق دارند و قبلا نیز جلساتی با ایشان برگزار شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.
نماینده صندوق در استان سمنان تصریح کرد: آقای دکتر احمدی مدیرعامل محترم صندوق نگاه بسیار مثبتی به موضوع سرمایه‌گذرای سودآور و ارزش‌آفرین در استان سمنان به ویژه در بخش صنعت و معدن دارند و اگر زمینه همکاری ایجاد شود، نتایج خوبی برای فرهنگیان دارد.
نصیری بیان داشت: شرکت‌های صنایع آموزشی و تجهیزات مدارس از زیرمجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان، محصولات و تجهیزات آموزشی با کیفیت تولید می‌کنند و لازم است آموزش و پرورش استان نیازهای خود را از این شرکت‌ها تامین کنند تا هم سود آن به جیب فرهنگیان برگردد و هم کیفیت حفظ شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/jUbYhW