مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو در نشست با استاندار تهران از برنامه احداث نیروگاه تجدیدپذیر در این شرکت خبر داد و خواستار حمایت از توسعه این نیروگاه با ارایه تسهیلات قانونی شد.
به گزارش فراسو به نقل از ایکوپرس، علیمردان عظیمی برگزاری جلسه با استاندار تهران و طرح موضوعات و چالشهای موجود در تولید و پیگیریهای ویژه استاندار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خروجی جلسه و بازدید امروز، رسیدن به راهکارهایی برای رفع موانع و مشکلات تولید بود و امیدواریم این شیوه برای رفع موانع تولید همواره الگویی برای مدیران اجرایی باشد.
به گفته وی، با راهاندازی نیروگاه تجدیدپذیر در ایرانخودرو، در کنار نیروگاه فعلی، بخش قابل توجهی از نیاز ایرانخودرو به برق برطرف خواهد شد.
مدیرعامل ایرانخودرو ادامه داد: با توجه به این که پروژههای متعدد طراحی و تولید خودروهای برقی و هیبریدی با منابع مالی شرکت انجام میشود، اجرای پروژه نیروگاه تجدیدپذیر در صورت تامین منابع مالی و در راستای مسوولیتهای اجتماعی، امکانپذیر خواهد بود.
عظیمی با تاکید بر آمادگی ایرانخودرو برای عرضه خودروهای برقی به بازار افزود: با توجه به افزایش آلودگی هوا در کلانشهرها، ایرانخودرو به واردات این نوع خودروها اقدام کرده و آماده است تا این محصولات را با بهترین پشتیبانی خدمات پس از فروش به بازار عرضه کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر، بیش از دو هزار دستگاه خودرو برقی منطبق با استانداردها وارد کشور کردهایم که در صورت همکاری و تعامل، امکان عرضه آن با قیمت مناسب وجود دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو با بیان اینکه دولتها و کشورهای خارجی برای تشویق مردم به استفاده از خودروهای برقی، یارانه اختصاص میدهند، افزود: این در حالیاست که در کشور حمایت مالی دولتی برای عرضه این خودروها به ناوگان حملونقل عمومی و استفاده شخصی مردم صورت نگرفته است.
عظمیی ادامه داد: ایرانخودرو در کنار عرضه محصولات به مشتریان آماده است تا در صورت مساعدت و همکاریهای لازم، نسبت به نوسازی ناوگان فرسوده با استفاده از خودروهایی با قیمت کارشناسی اقدام کند تا شاهد کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت باشیم.
وی در خصوص کیفیت محصولات ایرانخودرو گفت: طرحها و پروژههایی برای ارتقای کیفیت محصولات صورت گرفته و سعی شده تا رضایت مردم جلب شود.
عظیمی افزود: انتقاد مردم را قبول داریم، اما با توجه به گزارشهای شرکتهای معتبر، شاهد رشد کیفیت هستیم و تلاش خود را برای ایمنی و کیفیت بالاتر انجام خواهیم داد.
مدیرعامل ایرانخودرو ضمن استناد به گزارش نهادهای رسمی در خصوص میزان تلفات رانندگی، گفت: در خصوص تلفات جادهای باید توجه داشت که راننده و خطای انسانی ۵۲ درصد، جاده ۲۰ درصد و وسیله نقلیه به میزان ۱۲ درصد و بخشی نیز به صورت مشترک از تمامی عوامل مقصر هستند و در این زمینه همواره باید سهم عوامل را با هم در نظر گرفت.
وی به عدم توسعه و نبود زیرساخت متناسب با تولید خودرو در کشور اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس استانداردهای جهانی، باید در هر کیلومتر جاده، ۷۳ خودرو حرکت کند، اما در کشور ما این میزان به ۱۳۰ خودرو رسیده و نشاندهنده ناکافی بودن جادههاست.
عظیمی تاکید کرد: این موضوع در شهرهای بزرگ، باعث تشدید آلودگی هوا و افزایش مصرف سوخت شده است.
وی محصول «ریرا» را نخستین کراساوور ساخت داخل دانست که در بدترین شرایط تحریمی با کیفیت و ایمنی مناسب مطابق با استانداردهای خودرویی کشور توسط متخصصان داخلی ایرانخودرو طراحی و تولید و آزمونهای ایمنی آن توسط شرکتهای معتبر اروپایی تایید شده است.
مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو افزود: در صورت تحقق حمایت مالی و قانونی، ایرانخودرو برنامهها و پروژههای متعددی برای تولید محصولات باکیفیت و کممصرف در دست دارد که میتوان به پروژه موتور سهسلیندر با مصرف سوخت متناسب با شرایط کشور اشاره کرد؛ همچنین خودروهای تارا هیبریدی و ریرا برقی در سال آینده عرضه خواهند شد.