امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

اگر برای دریافت کد احراز نشانی مشکل دارید با ۱۹۳ تماس بگیرید

رییس اداره سرویس‌های اداره کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست گفت: در صورت بروز مشکل در دریافت کد احراز هویت مکانی پس از ثبت درخواست، با سامانه ارتباط با مشتریان این شرکت (۱۹۳ )تماس بگیرید.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست،  محمدرضا حسین‌پور ضمن تشریح این سرویس، افزود: این سرویس برای بررسی تایید حضور اشخاص حقیقی یا حقوقی در مکانی که به پست اعلام کرده‌اند، راه اندازی شده است و تمامی فرایندهای آن از ابتدا تا انتهای به صورت الکترونیک ارایه می‌شود.
به گفته وی، مشتریان برای صحت‌سنجی محل اقامت و ثبت درخواست خود باید به سامانه Gnaf.post.ir مراجعه یا از طریق وب‌سرویسی که سازمان در اختیار آنها قرار می‌دهد، نسبت به احراز هویت مکانی خود اقدام کنند.
وی افزود: پس از ثبت درخواست، علاوه بر ارسال پیامکی کدشناسه اختصاصی به تلفن همراه مشتری؛ اطلاعات هویتی، کدپستی و نشانی مکانی که شخص ثبت کرده، برای نامه‌رسان ارسال می‌شود که وی مطابق با دستورالعمل ابلاغی، در مدت‌زمان تعیین‌شده به نشانی مذکور مراجعه کرده و با رؤیت و مطابقت مدارک هویتی و کدشناسه اختصاصی مشتری، حضور شخص در نشانی اظهار شده را در نرم افزار همراه،  تأیید می‌کند.
حسین‌پور با اشاره به اینکه آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که صحت نشانی مشتری برایشان اهمیت زیادی دارد، متقاضی این سرویس هستند، افزود: طراحی فرآیندهای کاری و اجرایی این سرویس بر اساس درخواست سازمان‌ها و شرکت‌ها صورت می‌گیرد.
وی در ادامه به تشریح چالش‌هایی که متقاضیان در زمان بهره برداری از این سرویس با آن مواجه می‌شوند پرداخت و گفت: درصورتیکه متقاضی پس از ثبت درخواست خود، پیامک شناسه احراز را دریافت نکند، در ابتدا بدون نیاز به مراجعه حضوری، تنها با ورود به سامانه Gnaf.post.ir بخش “پیگیری احراز نشانی مشتریان”، با درج شماره تلفن همراه و کدپستی ثبت‌نام‌شده،  نسبت به ارسال مجدد پیامک شناسه احراز به تلفن همراه خود اقدام کند.
رییس اداره سرویس‌های اداره کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی افزود: در مرحله بعد می‌توان با مرکز تماس امور مشتریان شرکت ملی پست(۱۹۳) تماس گرفت و ضمن اعلام مشکل دریافت نشدن کدشناسه، نسبت به حل آن اقدام کرد.
حسین‌پوراضافه کرد: آن دسته از هموطنانی که به دلیل اختلال در لحظه پرداخت هزینه خدمت با مشکل مواجه شده‌اند و پول کسر شده به حسابشان برنگشته، از ثبت مجدد درخواست اجتناب کرده و برای رفع این مشکل نیز با ۱۹۳ تماس حاصل کنند.
وی با اشاره به اینکه چنانچه پس از انجام فرآیند احراز نشانی و تأیید درخواست خود توسط نامه‌رسان، با مشکل ثبت نشدن تأییدیه در سامانه سازمان متقاضی (مانند سامانه سخا، درگاه ملی مجوزها و …) مواجه شدند، افزود: در این صورت هم کارشناسان مرکز تماس ۱۹۳ پاسخگو هستند.
این مسئول در پایان گفت: با توجه به اینکه هزینه فرآیند احراز هویت مکانی در زمان ثبت درخواست از متقاضیان اخذ می‌شود، بنابراین هنگام مراجعه نامه‌رسان به نشانی، نیازی به پرداخت وجه اضافه نیست و نامه‌رسان تنها با ارایه مدارک هویتی و کدشناسه یکتا، نسبت به تأیید نشانی محل اقامت اقدام می‌کند. به همین دلیل، در این مرحله حضور شخص حقیقی و حقوقی(دایر بودن فعالیت و کسب‌وکار اعلام‌شده) الزامی است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/fepNOH