امروز چهارشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۳

تشریح مهم ترین اقدامات بیمه سلامت در همدان

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان، جزییات مهم ترین اقدامات انجام شده بیمه سلامت در همدان را تشریح کرد.

به گزارش فراسو، فریبرز نیاستی در گفت و گویی با اشاره به خدمات ارایه شده توسط اداره کل بیمه سلامت همدان گفت: افزایش حمایت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج، توسعه بیمه سلامت همگانی، پوشش بیمه ای هزینه های درمان ناباروری و نازایی، توسعه قرارداد با موسسات و مراکز درمانی استان، پرداخت های بی سابقه و کم نظیر به موسسات و مراکز درمانی استان، تداوم طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده، اجرای موفقیت آمیز طرح دارویاردر استان، اجرای صد در صدی طرح ملی نسخه نویسی الکترونیکی در استان، رایگان شدن هزینه رادیوتراپی بیماران سرطانی، افزایش خدمات بیمه سلامت برای بیماران هموفیلی و افزایش خدمات بیمه سلامت برای افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیوی از اهم اقدامات انجام شده در هفته دولت است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد : به منظور افزایش حمایت مالی از بیماران صعب العلاج در سال ۱۴۰۱ صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در سازمان بیمه سلامت ایران تشکیل شد. لذا ۱۰۷گروه بیماری در این صندوق تحت حمایت دولت قرار گرفته است.

وی افزود: درسال ۱۴۰۲ بیش از ۲۳۵ میلیارد تومان بابت هزینه‌های درمانی ۵۰ هزار و ۴۴۹ بیمار خاص، صعب‌العلاج و مزمن استان همدان (بیماران نشاندار شده) پرداخت شده است. همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد تومان برای ۱۸۹۳۷ نفر از بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن استان همدان پرداخت شده است.

نیاستی در خصوص توسعه بیمه سلامت همگانی تاکید کرد: هم اکنون جمعیتی بالغ بر ۱٫۰۱۰٫۹۳۴ نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان همدان می باشند. درهمین راستا ۵ دهک اول درآمدی از پرداخت حق بیمه سلامت معاف می باشند و به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند. لذا با احتساب جمعیت بیمه شدگان روستایی استان و ۵ دهک اول درآمدی در صندوق ایرانیان، هم اکنون جمعیتی بیش از ۸۲۰ هزار نفر به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره مند می باشند.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان، درپاسخ به پرسشی درباره پوشش بیمه ای هزینه های درمان ناباروری و نازایی گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زوجین نابارور می توانند تا سن ۴۹ سالگی و تا سه دوره درمانی از خدمات درمانی نازایی و ناباروری به صورت بیمه ای بهره مند گردند. در خصوص هزینه های درمان ناباروری و نازایی در مراکز دولتی ۹۰ درصد تعرفه دولتی و در بخش خصوصی ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی توسط بیمه سلامت پرداخت می شود؛ از سوی دیگر از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای یک هزار و ۱۶۹ زوج نابارور استان پرداخت شده است.

وی درباره توسعه قرارداد با موسسات و مراکز درمانی استان گفت: به منظور افزایش میزان رضایتمندی بیمه شدگان و گسترش دسترسی به خدمات تحت پوشش بیمه سلامت، اداره کل بیمه سلامت استان همدان تلاش نمود تا با تعداد بیشتری از مراکز و موسسات درمانی استان قرارداد همکاری منعقد کند. هم اکنون این اداره کل با ۱۰۳۲ مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد می باشد.

نیاستی درخصوص پرداخت های بی سابقه و کم نظیر به موسسات و مراکز درمانی استان افزود: مطالبات داروخانه های خصوصی استان تا پایان تیر ماه سال ۱۴۰۳ پرداخت شده است. ضمن اینکه مطالبات پزشکان بخش خصوصی استان (مطب ها) و پزشکان ارجاع شهری تا پایان تیر ماه سال جاری، آزمایشگاه های خصوصی تا پایان اردیبهشت ماه، بیمارستان های دولتی تا اردیبهشت ماه، بیمارستان خصوصی بوعلی تا خرداد ماه سالجاری پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به افزایش خدمات بیمه سلامت برای بیماران هموفیلی افزود: خدماتی از قبیل داروهای تخصصی، فیلتر خون، تزریق و فرآورده‌های خونی، هزینه‌های آزمایش ژنتیک تشخیص پیش از تولد هموفیلی، نمونه‌برداری از پرزهای کورپونی جفت، تزریق فاکتور، هزینه انجام تزریق فسفر و ریفامپیسین داخل مفصلی، یکسری از آزمایشات مرتبط با بیمار و عوارض تزریق خون و تعویض مفصل بیماران هموفیلی، پیش از تاسیس صندوق بیمار‌ی‌های خاص و صعب‌العلاج برای این بیماران رایگان بود

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/aZ8wSr