محمودلیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در گفتگو با خبرنگار چین اکسپرس از تشکیل گروههای آموزشی با هدف انتقال تجربه های پستی دو کشور خبر داد و افزود: «شرکت پست چین نسبت به ۵ سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است.»
به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست، معاون وزیر ارتباطات در خصوص زمینه های همکاری و تجربه های ارزشمند دو کشور با اشاره به تشکیل گروه های آموزشی در راستای بهره گیری از تجارب مشترک در زمینه های مختلف، آن را مفید ارزیابی کرد و افزود: «می توان با برگزاری نمایشگاه ها، ارایه خدمات نوین پستی مبتنی بر فناوری های روز دنیا از جمله ربات ها، پهپادها و... دستاوردهای این صنعت را معرض دید عموم قرار داد.»
لیائی در ادامه به تشریح سامانه روستا بازار پست ایران پرداخت و عنوان کرد: «اگرچه امکان دارد این خدمت در برخی مناطق به دلیل بعد مسافت یا صعب العبور بودن مناطق روستایی مقرون به صرفه نباشد، اما ما به عنوان یک شرکت دولتی موظف به ارائه خدمات به سراسر نقاط کشور هستیم.»
وی همچنین به حجم بالای ترافیک بسته های پستی نسبت به سایر مراسلات اشاره و تاکید کرد: «حدود ۷۷ درصد از حجم ترافیک و درآمد ما در حال حاضر در حوزه تجارت الکترونیک داخلی است.»