امروز پنج شنبه، ۳ آبان ۱۴۰۳

ایساکو هنرستان‌های تخصصی خود را در سراسر کشور توسعه داد

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو به منظور تربیت و جذب پایدار نیروی انسانی مورد نیاز نمایندگی‌های ایران خودرو، رشته «خدمات پس از فروش خودروهای سبک» را در دو هنرستان جدید در استان گیلان و یزد راه‌ا‌ندازی کرد.

به گزارش فراسو به نقل از ایکوپرس،  ایساکو در سال ۱۴۰۱ نخستین هنرستان خود را با همکاری وزارت آموزش و پرورش در تعمیرگاه مرکزی شماره یک ایران‌خودرو به بهره‌برداری رساند سپس هنرستان‌های دیگری را در نمایندگی مرکزی شماره شش تهران، ۱۷۰۲ اردبیل و ۱۹۹۶گیلان به منظور تحصیل دانش‌آموزان علاقه‌مند به این رشته تخصیص داد.
با توجه به استقبال گسترده از این رشته، شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در سال تحصیلی جاری نیز با بهره‌مندی از امکانات دو نمایندگی ۱۹۶۰ گیلان و نمایندگی ۴۰۰۲ یزد، دو  مرکز آموزشی تخصصی جدید را به هنرستان‌های مجموعه افزود.
پیش از تدوین رشته «خدمات پس از فروش خودروهای سبک»  سلسله جلساتی با موضوع بررسی رشته‌های موجود شاخه فنی حرفه‌ای و کاردانش در صنعت خودرو  توسط مرکز آموزش فنی ایساکو برگزار و این رشته درسی برای نخستین بار طی تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ایساکو و وزارت آموزش و پرورش پایه‌گذاری شد، تفاوت آن نیز با سایر رشته‌های مرتبط با خودرو، سرفصل‌های جداگانه‌‌ درسی است.
مرکز آموزش فنی ایساکو با توجه به عدم تناسب دانش فنی فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها با فضای کسب و کار موجود و تکنولوژی روز مورد استفاده در صنعت و همچنین گروه صنعتی ایران‌خودرو و تغییرات در فناوریِ مشاغل و حرفه‌ها، پیشنهاد بهینه‌سازی محتوای کتاب‌های درسی حوزه خودرو هنرستان‌ها را بر اساس نیاز کشور و خدمات پس از فروش خودرو ارایه کرد.
در نهایت با مشارکت راهبردی مرکز آموزش ایساکو و آموزش و پرورش، کتب و طرح درس جدید رشته‌های چون اتومکانیک، برق خودرو و دیگر رشته‌های مرتبط تهیه و تالیف شد و چند سال است، در هنرستان‌های کشور تدریس می‌شود.
از آن‌جا که آموزش‌های تجربه‌محور در محیط‌های عملی تخصصی، شرایط اشتغال جوانان را تسهیل و تسریع خواهد کرد، شرکت ایساکو برنامه‌‌های مدونی را برای توسعه این فضاها در سراسر کشور در دست اقدام و اجرا دارد.
آموزش‌های هنرستانی در دو بخش تئوری و عملی به دانش‌آموزان ارایه می‌شود و نمایندگی‌های ایساکو با دارا بودن پیشرفته‌ترین تجهیزات و بهره‌مندی از استادان مجرب در فضایی کاملا عملی، تجربی و فنی آن‌ها را آموزش داده تا آماده ورود به بازار کار ‌شوند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Zq6R7M