معاون سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجمع عمومی شرکت ملی پست بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش رضایت مشتریان تاکید کرد.
به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ چیت ساز، رئیس مجمع عمومی در این نشست که صبح امروز (چهارشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۳) برگزار شد ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش رضایت مشتریان به انتظارات وزارت ارتباطات از شرکت ملی پست پرداخت.
وی افزود: شاخص های عملکردی شرکت ملی پست در حوزه افزایش رضایت مشتریان از جمله متوسط زمان توزیع مرسولات، کاهش درصد خطای عملیاتی، کاهش شکایات و حل مسائل مرتبط با مشتریان، تنوع بخشی به کانال های درآمدی پستی ضمن بهبود باید به صورت مستمر رصد و طبق روال گذشته به صورت سه ماه به مجمع گزارش شود.
وی به رشد نوآوری در شرکت ملی پست و افزایش نرخ خدمات دیجیتال تاکید و ابراز امیدواری کرد: به هنگام سازی پروژه ملی جی نف تا پایان سال ۱۴۰۴ نهایی شود.
در ادامه محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست؛ با اشاره به تغییر وضعیت فعالیت پست از ارسال نامه به سمت بسته ها و امانات پستی گفت: ما در شرکت ملی پست طی پنج سال گذشته شاهد رشد ۳۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی بودیم که در این مدت زمان، رشد مرسولات از نوع بسته و امانت به بیش ۱۶۵ درصد رسیده است به طوری که در سال ۱۳۹۹ روزانه به صورت میانگین ۲۶۰ تن حجم بار ارسالی بوده در صورتی که طی ۹ ماه گذشته بالغ بر ۵۱۰ تن بار توسط این شرکت در سطح کشور جابجا شده است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: ناوگان حمل و نقل این شرکت پیش از این روزانه ۴۹ هزار کیلومتر مسافت را طی می کردند اما در حال حاضر این بعد مسافت به ۸۶ هزار کیلومتر افزایش یافته است و میانگین توزیع مرسولات از ۸۸ مرسوله به ازای هر پستچی در سال ۱۳۹۹ به ۹۳ مرسوله رسیده است که این گزارش نشان دهنده تغییر رفتار این شرکت از قبول و توزیع پاکت به بسته و امانات پستی است.
معاون وزیر ارتباطات در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه پست سازمانی عرصه محور است بیان کرد: با تغییر رویه پست و ورود حجم بالایی از مرسولات به شبکه پستی با چالش های متعددی همچون کمبود فضای عملیاتی وسیع در ادارات پست سراسر کشور روبرو هستیم که با رشد سریع تجارت الکترونیک و ورود حجم بالای مرسولات به شبکه پستی اقدام موثری در راستای توسعه فضاهای مذکور شکل نگرفته است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام عالی وزارت در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال، تصریح کرد: پست بازوی اجرایی اقتصاد دیجیتال است که این مهم در رشد ۲۴ درصدی تجارت الکترونیک از مجموع ۱۴ درصد رشد ترافیک مرسولات پستی در عملکرد ۹ ماهه اخیر پیام آور رشد مطلوب اقتصاد دیجیتال در مجموعه شرکت ملی پست است.
مجمع عمومی شرکت ملی پست با حضور اعضای هیات مدیره و صاحبان سهام شرکت و با هدف ارایه گزارش نحوه هزینه اعتبارات تخصیصی و تشریح عملیات طرح های تملک دارایی های سرمایهای سال ۱۴۰۲ برگزار شد.