امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

قائم مقام بیمه مرکزی: ۳۷۰ میلیارد ریال بیمه خسارت به مردم زلزله‌زده خوی پرداخت می‌شود

قائم مقام بیمه مرکزی کشور از ثبت حدود چهار هزار و ۶۰۰ فقره پرونده و برآورد هزینه ۳۷۰ میلیارد ریالی در جهت پرداخت بیمه خسارت به زلزله‌زدگان شهرستان خوی خبر داد.

به گزارش فراسو، مجید مشعلچی روز جمعه هدف از سفر به شهرستان خوی را حمایت صنعت بیمه از مردم زلزله‌زده زده اعلام کرد و افزود: در این سفر از شرکت‌های مختلف بیمه بازدید و پیگیری‌های لازم در خصوص روند اعلام خسارت و تسریع در پرداخت آنها به بیمه شدگان انجام شد.وی با بیان استعداد واحدهای اعلام خسارت اظهار کرد: مجموعه صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه گر با تلاش جهادی و شبانه روزی، حدود چهار هزار و ۶۰۰ پرونده مربوط به خسارت دیدگان را ثبت کرده‌اند.

مشعلچی ادامه داد: بیمه مرکزی با جدیت و با توانمندی کامل تلاش می‌کند تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به پرداخت مبالغ کارشناسی شده بیمه خسارت به زلزله‌زدگان اقدام کند تا نقش صنعت بیمه را در کاهش آلام و با مردم بودن را در عمل به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به نقش بیمه در حمایت از بیمه‌شدگان در زمان وقوع حوادث، گفت: آروز داریم تا چنین حوادثی در کشور رخ ندهد ولی مردم فهیم هم بایستی با پیش بینی‌های لازم و استفاده از بیمه، در مواقع بحران بتوانند از بیمه نامه‌های خوب برای جبران خسارت‌های وارده بهره گیری کنند.

بنابر این گزارش، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه هشتم بهمن شهرستان خوی را لرزاند، روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از سه هفته همچنان ادامه دارد.
براساس اعلام مسوولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

با تدابیر ویژه و پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی مصوبه هیات دولت به منظور جبران خسارت ناشی از زلزله در کمترین زمان به تصویب رسید و براساس این مصوبه برای مناطق شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵ درصد و مناطق روستایی ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با نرخ سود ۴ درصد تعیین شده است.

همچنین ۶۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق شهری و روستایی به واحدهای احداثی پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/V7sc8g