دبیرکل اتحادیه جهانی پست، درپیام خود به مناسبت نهم اکتبر بزرگداشت روز جهانی پست، بنیان و اساس موفقیت پست به عنوان یک نهاد ارائه دهنده خدمات را اعتمادی خواند که از مردم سراسر جهان در طول قرن ها به دست آورده است.
به گزارش فراسو به نقل از دفترارتباطات و اموربینالملل شرکتملیپست، ماساهیکو متوکی در آستانه فرارسیدن روز جهانی پست پیامی صادر کرد که متن کامل آن در ادامه آمده است.
دفاترپستی به عنوان مراکزی حیاتی در جوامع منسجم، به هم پیوسته و فراگیر خدمترسانی میکنند. آنها دسترسی به ارتباطات حیاتی، خدمات تجاری، اجتماعی، مالی و دیجیتال را فراهم کرده و در برخی موارد، تنها نهاد ارائه دهنده خدمات عمومی در مناطق دورافتاده هستند. در طول تاریخ، کارکنان پست چهره دوستانهای داشتهاند که هر روز درب منزل با مردم احوالپرسی کرده و در نسلهای مختلف، اعتماد جوامع را جلب
کردهاند.
بنیان و اساس موفقیت پست به عنوان یک نهاد ارائه دهنده خدمات، اعتمادی است که از مردم سراسر جهان در طول قرن ها به دست آورده است. امروزه انواع اقلام ضروری و شخصی افراد، از پیام ها، هدایا و کالا گرفته تا پول و دارو ، به دست بیش از پنج میلیون کارمند پست سپرده میشود.
این اعتماد از طریق پایبندی و تعهدی مستمر به ایمنی و امنیت به دست آمده است. ادارات پست با تلاشی خستگی ناپذیر، برای بهبود ایمنی
جاده ها، ارائه آموزش به رانندگان بخش توزیع، اجرای اقدامات امنیتی برای دور نگه داشتن کالاهای خطرناک از زنجیره تامین و حفاظت از کارکنان و مشتریان بهطور یکسان، کوشیدهاند. علاوه بر این، ادارات پست هنگام بروز بلایای طبیعی و یا درگیریها، برای ساماندهی تدارکات و ارائه خدمات ضروری به نیازمندان اعلام آمادگی کرده و معمولاً از اولین نهادهایی هستند که در این شرایط اقدام به کمکرسانی میکنند. ادارات پست میتوانند از رابطه مبتنی بر اعتماد موجود، برای کمک به پر کردن شکاف دیجیتالی که میلیاردها نفر با آن مواجه هستند، استفاده کنند.
پست میتواند با اتصال شبکه گسترده فیزیکی خود به حوزه دیجیتال، تحول عظیم دیجیتالی را برای ارائه خدمات برخط (آنلاین) امن در انقلاب صنعتی چهارم آغاز کند. اتحادیه جهانی پست، شریک قابل اعتمادی در ایجاد یک شبکه جهانی امن و منسجم بوده که روزانه به حدود هشت میلیارد نفر خدمات مدرن و ایمن ارائه میدهد و این بخش کلیدی و اصلی این تحول است.
با این حال، نزدیک به صدهزار دفتر از میان ششصد و پنجاه هزار دفترپستی جهان، فاقد زیرساخت اینترنتی کافی بوده و این امر خدماتی را که میتواند از طریق کانال دیجیتال ارائه شود، محدود میکند. به عبارتی، یکصدهزار گروه از دسترسی به طیف گسترده ای از خدمات دیجیتال، مالی و اجتماعی که امکان ارائه آنها توسط ادارات پست وجود دارد، محروم می شوند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه شهروندان و مشاغل به طیف کاملی از منافع و مزایای اقتصاددیجیتال دسترسی دارند. بنابراین، اتحادیه جهان پست از طریق ابتکارعمل Connect.post خود، یک هدف آرمانی را تعیین کرده است: حصول اطمینان از اینکه تا سال ۲۰۳۰ هر دفتر پستی، دسترسی کافی به اینترنت داشته باشد تا میزان برخورداری جوامع محروم از امکانات دیجیتال را افزایش دهد.
اتحادیه جهانی پست نه تنها تلاش میکند تا از دسترسی همه ادارات پست به اینترنت، اطمینان حاصل کند، بلکه در تلاش است تا از اینکه
ادارات پست، چه بزرگ و چه کوچک، بتوانند به پیشرفتهترین ابزارها و فناوریهای مقرون به صرفه، برای پشتیبانی از تجارت الکترونیک، دولت الکترونیک و خدمات مالی الکترونیکی دسترسی داشته باشند، اطمینان یابد.
«همه با هم برای اعتماد» فراخوانی برای اقدام توسط همه دولتها و مجریان پستی آنها است تا از توسعه یک قلمرو پستی واحد دیجیتال برای انطباق با شبکه فیزیکی که طی قرنها ساخته شده ، پشتیبانی کنند.
در این روز جهانی پست، از شما درخواست میکنم برای کسب اطمینان از اینکه مردم در همه جا برای دسترسی به اقتصاد دیجیتال، نیازی به مراجعه به مکانی غیراز اداره پست محل خود نداشته باشند، با اتحادیه همکاری کنید.
بیایید دست در دست یکدیگر دهیم تا جهانی بسازیم که در آن همگی بتوانند از خدمات دیجیتال و فیزیکی امنی که شبکه جهانی پست ما می تواند ارائه دهنده آن باشد، بهرهمند شوند.