امروز چهارشنبه، ۴ مهر ۱۴۰۳

افزایش تولید اتیلن پتروشیمی بندرامام با اجرای طرح مدیریت دارایی‌های فیزیکی

مدیر دارایی های فیزیکی پتروشیمی بندر امام گفت: استقرار سیستم جامع مدیریت دارایی‌های فیزیکی در واحد الفین باعث افزایش تولید و سودآوری در این واحد شده است.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندر امام ، مهندس سالم پور مدیر دارایی‌های فیزیکی شرکت پتروشیمی بندرامام با تاکید بر دستیابی به اهداف طرح توسعه بندرامام نوین اظهار داشت: یکی از سیاست های مهم طرح توسعه بندرامام نوین و تاکید مدیرعامل برای تحقق آن، سیستم جامع استقرار مدیریت دارایی‌های فیزیکی می باشد که این طرح باعث افزایش ایمنی و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداشت می شود و هدف نهایی آن حرکت از “مدیریت واکنشی” در تعمیرات به سمت “مدیریت پیشگیرانه” می باشد.

مهندس سالم پور به یکی دیگر از دستاوردهای اجرای سیستم جامع مدیریت دارایی های فیزیکی پتروشیمی بندرامام اشاره کرد و افزود: اجرای پروژه مذکور در واحد الفین باعث کاهش درفت کوره های گازی این واحد شده است.

مدیر دارایی‌های فیزیکی شرکت پتروشیمی بندرامام همچنین تصریح کرد: با کاهش درفت یکی از کوره های گازی واحد الفین از ۰.۵- به ۲.۵ – که به تایید واحد مهندسی فرآیند و بهره‌برداری نیز رسیده است، روزانه حدود ۹.۳ تن اتیلن به تولید این واحد افزوده شده و بیش از یک میلیون دلار سودآوری به همراه داشته است.

لازم به ذکر است که اجرای سیستم جامع مدیریت دارایی فیزیکی بخشی از برنامه توسعه بندرامام نوین در راستای نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی می باشد و سامانه بازرسی بر مبنای ریسک به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه های خاورمیانه در زمینه مدیریت دارایی فیزیکی در شرکت پتروشیمی بندرامام می باشد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/Nt5d3J