امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳
Lavc58.54.100

وزیر کار: ایمنی کار باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ایمنی کار باید به فرهنگ‌ عمومی تبدیل شود.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «احمد میدری» در نشست شورای مدیران معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حوزه فرهنگ‌عمومی را در صدر برنامه‌ها و اولویت‌های این وزارتخانه دانست.
وی تصریح کرد: حوزه فرهنگ‌عمومی‌، مسائل و اولویت هایی دارد که نیازمند فرهنگ‌سازی است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایمنی‌کارگران، ترویج فرهنگ ایمنی،کاهش آسیب‌های اجتماعی محیط کار، ارتباط موثر با کارفرمایان در حوزه‌های مختلف و… را از مهم ترین وظایف این معاونت دانست.
میدری بر حل مساله‌محور موضوعات تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به ارتباط پایدار و تعامل برای حل مسائل باید میان بخش های مختلف وزارتخانه تعامل سازنده برقرار شود. وی با اشاره به حادثه دلخراش معدن طبس بر وظایف بخش‌های مختلف این وزارتخانه، به ویژه معاونت فرهنگی تاکید کرد.

 

وزیر کار یاد آور شد: برای حفاظت از جان کارگران با مساله فرهنگی روبه‌رو هستیم. نظارت بر ایمنی، نظام بازرسی ایمنی و نگاه مسئولان به این امر باید یکپارچه و به فرهنگی عمومی تبدیل شود. در این نشست معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت کار و مدیران، موضوعات و چالش‌های خود را با وزیر کار مطرح کردند.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/LNzo0q