امروز شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۳

فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت زمین موجب حفاظت از اراضی کشاورزی می‌شود

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: جلب مشارکت مردمی و فرهنگ‌سازی در حوزه اهمیت مدیریت زمین موجب حفاظت از اراضی کشاورزی می‌شود
به گزارش فراسو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی صبح امروز در  نشستی به مناسبت فرارسیدن ۲۷اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با حضور مدیران وکارشناسان ترویج وروابط عمومی در ستاد ومدیریت اموراراضی استان ها به صورت وبیناری ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت:با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری، حضور و مشارکت مردم در حوزه زمین باید به نحو مناسب صورت گیرد و باید از این ظرفیت برای همراهی مردم در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های سازمان استفاده کرد.
وی افزود: با توجه به گستردگی زمین های کشاورزی در کشور ،بدون مشارکت مردمی نمی‌توان از اراضی کشاورزی محافظت کرد،بنابراین لازم است ابتدا  فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت زمین انجام شود و جامعه و افکار عمومی را از اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی آگاه کنیم؛ اگر در این موضوع موفق باشیم و بتوانیم مردم را با خود همراه کنیم، در مأموریت‌ خود موفق خواهیم بود.
رضا افلاطونی گفت: فرهنگ سازی حفظ اراضی کشاورزی مأموریت‌ مهمی است که بر عهده روابط عمومی قرار دارد؛ که تبیین شود زمین متعلق به همه افراد جامعه است و لازم است همگان دغدغه حفاظت از اراضی کشاورزی را داشته باشند و در هرجا تصرف وتخریبی را مردم مشاهده کردند گزارش داده یا تذکر دهند. به واقع همه مردم همیاران وحافظان زمین باشند.وی افزود:دست اندرکاران روابط عمومی وترویج باید از ظرفیت اطلاع رسانی رسانه‌های مختلف بویژه فضای مجازی برای جلب مشارکت مردم وفرهنگ سازی نهایت استفاده را داشته باشند.
رییس سازمان اموراراضی کشور تصریح کرد: روابط عمومی باید صدای رسای سازمان باشد و خدمات وبرنامه های مختلفی مانند رفع تداخلات، صدور اسناد، یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، اصلاحات ارضی و واگذاری اراضی برای فعالیت‌های کشاورزی و غیرکشاورزی را به نحومطلوب وهنرمندانه ارائه کند.
همچنین در این نشست مدیرکل دفتر ترویج ،روابط عمومی واموربین الملل سازمان گزارشی از اقدامات این دفتر در سال گذشته وبرنامه های سال جاری را ارائه کرد.درادامه نشست به مناسبت روزملی روابط عمومی از همکاران توسط رییس سازمان تقدیر وتشکر به عمل آمد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/J2EhHJ