امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

صیانت از مردم در برابر مخاطرات سلامت، رسالت بیمه سلامت است

عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از سازمان های بزرگ بیمه گر وظیفه حفاظت و صیانت مالی از مردم در برابر مخاطرات سلامت را بر عهده دارد.

به گزارش فراسو به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، علیرضا اعرابی در بیستمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران افزود: این سازمان در بعد از گسترش پوشش در جهت برخورداری مردم از پوشش بیمه سلامت در مواجه با مخاطرات سلامتی ودر جهت صیانت مالی بیمه شدگان گام های موثری با حمایت دولت و مجلس برداشته است .

 همچنین سعی نموده با خرید خدمات تشخیصی درمانی از طریق عقد قرارداد با عمده پزشکان و موسسات ارائه دهنده این خدمات نسبت به پرداخت سهم سازمان به این موسسات در جهت کاهش پرداخت از جیب مردم گام بردارد.
وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران در بخش های دولتی با پرداخت سهم ۹۰ تا ۹۵ درصدی در خدمات بستری و ۷۰ درصدی در بخش سرپایی درصد قابل توجهی از هزینه ای درمان و سلامتی بیمه شدگان را پوشش می دهد . ولیکن در بخش خصوصی بدلیل محدودیت منابع و عدم وجود ساختار نظامند ارائه خدمات سطح بندی شده امکان پرداخت هزینه های بخش خصوصی محقق نگردیده که نیازمند مطالعه و ورود سازمان با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این زمینه به منظور حمایت از بیمه شدگان هستیم.
اعرابی تاکید کرد: البته این سازمان با کمک دولت و مجلس توانسته با انجام برخی کارها و برنامه های مختلف در این حوزه از جمله تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج گام های موثری در راستای عمل به رسالت خود و صیانت از مردم بویژه اقشار آسیب پذیر در برابر مخاطرات سلامت بردارد.
عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: همچنین این سازمان در راستای عمل به رسالت خود سعی کرده در موضوعات مختلف از جمله حمایت از مادران باردار، حمایت از توانخواهان، حمایت از اقشار مختلف همانند بیماران اتیسم و خدمات توانبخشی در قالب برنامه های متعدد، در بخش خصوصی تعرفه های بالاتری را پوشش بدهد تا بتواند خدمات بهتری ارائه دهد.
اعرابی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران سعی نموده دراصلاح و بهبود شاخص های برون زاد نظام سلامت از جمله کاهش پرداخت از جیب مردم و بیمه شدگان و کاهش هزینه های کمر شکن اقدامات مهمی در انجام دهد.
وی ادامه داد: اگر چه در این زمینه ها هنوز به اهداف مطلوب نرسیدیم اما تلاش های خوبی صورت گرفته است که از مهمترین آن تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج را می توان اشاره نمود.
عضو هیات مدیره سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: برگزاری این همایش ها که در قالب اجلاس مدیران سازمانی اتفاق می افتد می تواند با هماهنگی که بین ستاد سازمان و ادارات کل استان و مدیران ستادی و استانی ایجاد می نماید اجرای فعالیتها و اقدامات سازمانی را تسهیل و سرعت دهد و کمک کننده در راستای تحقق رسالت سازمان بیمه سلامت ایران باشد و امیدواریم روزی برسد که این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ «ما میخواهیم بیمار بجز رنج بیماری، رنج دیگه ای نداشته باشد» محقق شود و به آن حدی برسیم که این صیانت مالی و پوشش بیمه ای به خوبی اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/GpO44h