قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی معتقد است که نارضایتی از خدمات صنعت بیمه به دلیل فرایندهای پیچیده است که با استفاده از نرم افزارهای مناسب و داده کاوی اصلاح می شود.
شرکت بیمه سینا در رویداد سه شنبه های نوآوری در صنعت بیمه به معرفی نرمافزار فرآیندکاوی ایرانی “بهفالب” (behfalab) پرداخت.
این نرم افزار با تعریف قوانین یک کسب و کار و با شناسایی انحرافات، به بهبود مستمر شرکت های بیمه کمک می کند.
عملکرد “بهفالب” در شرکت بیمه سینا اینگونه است که با دریافت سه قلم داده همچون شماره پرونده، فعالیت ها و زمان انجام آن، پرتکرارترین فعالیت، کمترین فعالیت و فعالیت های گلوگاهی را شناسایی می کند و به شناسایی فعالیت هایی می پردازد که بیشترین زمان را برده است.
” به اعتقاد قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی ، استفاده شرکت بیمه سینا از این فرآیند داده کاوی باعث ایجاد شفافیت، تسهیل گری، مهندسی فرایند و باز مهندسی فرایند ها می شود.
وی، اذعان داشت که این نرم افزار داده کاوی در نهاد ناظر هم کارایی دارد و ازحوزه فناوری اطلاعات بیمه مرکزی خواست تا فرآیند داده کاوی را دنبال کنند تا به کمک ارسال فرآیند از زمانبر شدن و موازی کاری فرآیندهای پیچیده جلوگیری کند.