امروز یکشنبه، ۸ مهر ۱۴۰۳

اطلاع رسانی واطلاع یابی دو محور اصلی فعالیت روابط عمومی است

مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل گفت: اطلاع رسانی از فعالیت ها وبرنامه های سازمان واطلاع یابی از انتظارات وخواسته های مخاطبان دو محور اصلی فعالیت ها ووظایف روابط عمومی ها است.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، سیدشهاب سیدمحسنی در نشستی به مناسبت فرارسیدن ۲۷اردیبهشت ماه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی با حضور رییس سازمان ،مدیران وکارشناسان ترویج وروابط عمومی در ستاد ومدیریت اموراراضی استان ها به صورت وبیناری ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت:اطلاع رسانی با رویکرد فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های سازمان مانند حفاظت از اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت، رفع تداخلات، صدور سند و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، آگاهی‌بخشی به جامعه مخاطب و تأکید بر سیاست‌های سازمان دردستور کار روابط عمومی قرار دارد.
وی افزود: داشتن علاقه، خلاقیت و نوآوری در حوزه روابط عمومی تأثیرگذار است، روابط عمومی می‌تواند موجب ایجاد انگیزه در بین همکاران شود و در این راه باید از تکنیک‌های مختلف استفاده شود.
مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل گفت: روابط عمومی علم،فن وهنری است که به عنوان هنر هشتم شناخته می‌شود و باید توانایی استفاده هنرها به صورت خلاقانه داشته تا چهره واقعی سازمان را برای افکار عمومی ترسیم کند؛ در این راه باید از ظرفیت‌های مختلفی مانند فیلم، مستند، کاریکاتور، موشن‌گرافی،اینفوگرفیک، فضای مجازی، بنر و پوسترو… استفاده کرد.
وی تأکید کرد: تولید خبر، جریان‌سازی خبری و انعکاس به موقع اخبار مورد انتظار است؛ البته باید به کیفیت خبرهای ارسالی هم توجه شود.
سیدمحسنی خاطرنشان کرد: ااطلاع‌یابی از وظایف مهم روابط عمومی است، برای انجام این کار پرسشنامه‌هایی طراحی خواهد شد تا نظرات مدیران، کارکنان ،کشاورزان و بهره‌برداران در حوزه‌های مختلف فعالیت سازمان دریافت وبه اطلاع مدیران ارشد رسانده شود.
وی افزود: برگزاری تورهای رسانه‌ای ملی و استانی و ارتباط با رسانه‌ها وانجام مصاحبه،شرکت مدیران وکارشناسان مطلع در برنامه مختلف رادیوتلویزیونی ومطبوعاتی وهمچنین حضور فعال در پیام رسان ها برای شناساندن فعالیت‌های واقدامات شاخص سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ از این طریق می‌توان اهمیت و مزایای اجرای طرح‌ها ی مهمی چون یکپارچه‌سازی اراضی، رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی را برای مردم تبیین کرد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/FY5dBD