امروز شنبه، ۱۴ مهر ۱۴۰۳

ایجاد معنای مشترک بین مردم و مالیات، رسالت مشترک روابط عمومی و رسانه ها است

مدیر کل دفتر روابط عمومی و فرهنگسازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، ایجاد معنای مشترک بین مردم و مالیات را رسالت مشترک روابط عمومی و رسانه ها دانست.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، دکتر داود خدابنده مدیر کل دفتر روابط عمومی و فرهنگسازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، درآمدهای مالیاتی را مهمترین منبع درآمدی دولت دانست و گفت: دولت با تکیه بر درآمدهای پاک مالیاتی می تواند به واسطه درآمدهای مالیاتی بسیاری از خدمات اجتماعی و رفاهی را در خدمت مردم قرار دهند.

دکتر خدابنده، بهره مندی از نظام مالیاتی هوشمند را یکی از پیش نیازهای ضروری برای رسیدن به توسعه اقتصادی پایدار دانست و بیان داشت: برای رسیدن به این منظور باید فرهنگ پرداخت مالیات را در جامعه نهادینه ساخت. اهمیت فرهنگ‌سازی در این است که مردم بدانند درآمدهای مالیاتی، بهترین، سالم‌ترین و در عین حال مطمئن ترین منابع درآمدی دولت‌ها برای رسیدن به اهداف اجتماعی و اقتصادی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مردم پرداخت مالیات را وظیفه خود در کمک به رشد و توسعه کشور تلقی کنند، ‌بدون شک بسیاری از مشکلات دولت برطرف شده و با پرداخت داوطلبانه مالیات، هزینه های وصول کاهش می یابد. اگر مودی مالیاتی و افراد جامعه بدانند پولی که به عنوان مالیات به دولت می‌پردازند صرف ایجاد و توسعه رفاه اجتماعی برای خودشان می شود با میل و رغبت بیشتر حاضر به مشارکت هستند.

مدیر کل دفتر روابط عمومی و فرهنگسازی مالیاتی تصریح کرد: اشاعه فرهنگ پرداخت مالیات در جامعه، نیاز به آگاهی دادن به مردم در خصوص نتایج و آثار مثبت آن دارد. مردم باید احساس کنند که پرداخت مالیات یک نوع مشارکت ملی است و برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی و عظمت و اقتدار کشور نیاز به همکاری افراد جامعه با دولت است. اگر چنین حسی در مردم به وجود آید که اخذ مالیات به‌ وسیله دولت در راستای ساختن فردایی بهتر برای آن‌ها و فرزندانشان است، تمایل و رغبت بیشتری برای پرداخت مالیات خواهند داشت.

دکتر خدابنده با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه‌ با ایفای نقش آموزشی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی خود، در ایجاد تحول نظام مالیاتی موثرند، گفت: اهمیت رسانه‌ها در این تحول و اصلاحات مالیاتی به حدی است که این رسانه ها می توانند، پشتوانه و زیربنای تحول نظام مالیاتی و شفافیت اقتصادی در کشور باشند.

وی ایجاد معنای مشترک بین مردم و مالیات، را رسالت مشترک روابط عمومی سازمان و رسانه ها دانست و گفت: یکی از برنامه های مهم روابط عمومی سازمان امور مالیاتی در دوره جدید ارتباط موثر و مداوم با اصحاب رسانه و بهره گیری از ظرفیت اصحاب رسانه در تحقق تحول مالیاتی است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/E6tkPH