معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست با انتشار پیامی، فراررسیدن روز جهانی پست را به تمامی کارکنان و فعالان عرصه پست تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش فراسو به نقل از دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت ملی پست؛ در متن پیام تبریک محمد احمدی چنین آمده است:
در یکصدوپنجاهمین سالروز تاسیس اتحادیه پستی جهانی که به‌نام روز پست نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی است تا ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های همکارن خود در صنعت پست، به اهمیت خدمات پستی در ارتباطات انسانی و تسهیل تجارت در سطح جهانی توجه کنیم.
صنعت پست از سالیان کهن به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه و پیشرفت کشور، نقش بسزایی در فرهنگ، ارتباطات، تجارت و زندگی روزمره مردم ایفا کرده است. در این راستا، شرکت ملی پست با اتکا به توان و دانش نیروی انسانی متخصص و متعهد خود، همواره در تلاش بوده است تا با ارتقای کیفی خدمات، رضایت‌مندی مشتریان را جلب نموده و نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور ایفا نماید.
در سال جاری با نگاهی گذرا به مسیر گذشته و نیز تحولات پیش روی و با هدف توسعه اعتبار جایگاه سازمانی پست در اقتصاد کشور، برآنیم تا منزلت نیروی انسانی را  ارتقا بخشیم، بنابراین ایجاد امید و افزایش سطح رفاه و معیشت کارکنان را در اولویت اهداف و برنامه‌های خود قرار داده ایم؛ زیرا اعتقاد داریم سرمایه اصلی هر سازمانی، نیروی انسانی آن سازمان است.
بر این اساس، ایجاد انگیزه و نظام‌مند نمودن توسعه مسیر شغلی، همواره مورد تاکید قرار خواهد داشت. تلاش خواهیم کرد تا با همت مدیران و کارکنان، توان اقتصادی شرکت را ارتقا داده و به پایداری مالی دست یابیم.
بی‌تردید رشد توان اقتصادی شرکت در گرو توسعه همکاری با سایر ذینفعان و بهره گیری از تخصص، توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و توسعه تعامل با سایر بازیگران داخلی و بین‌المللی صنعت خواهد بود.

تجارب گذشته و ماهیت ساختاری صنعت پست بگونه‌ای است که این صنعت بیشترین ظرفیت استفاده از فناوری‌های جدید و تحول آفرین را داشته است، چرا که تنوع بخشی در سبد محصول و خدمات شرکت بر روی لبه نیاز مشتری و تکنولوژی شکل می‌گیرد.  بنابراین با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و اتوماسیون فرآیندها، به دنبال ارایه نسل سوم خدمات پستی هوشمند و یکپارچه، با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های عملیاتی خواهیم بود تا بتوانیم خدمات متنوع و باکیفیت‌تری را با هزینه‌های کمتر و برای تمامی اقشار، سلایق و نیازهای جامعه ارایه دهیم.
با توسعه مشارکت‌های ارزش‌آفرین با کنشگران اقتصادی و ایجاد همکاری‌های استراتژیک اپراتورهای بخش خصوصی پست با سایر بازیگران این صنعت برای مشتریان ارزش افزوده خلق کرده، تجربه آنان را بهبود بخشیده و نقش بنیادی پست در توسعه اقتصادی کشور، به‌ویژه در حوزه اقتصاد دیجیتال را افزایش خواهیم داد.
همچنین با ارایه خدمات پستی تخصصی و مشاوره‌ای، حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط و کمک به رشد و توسعه آنها، به‌ویژه در نقاط روستایی و کمتر توسعه یافته را به‌عنوان یک راهبرد جدی پیگیری می‌کنیم. بی‌تردید شرکت ملی پست می‌تواند به‌عنوان توانمندساز این کسب و کارها عمل کند.
با همدلی و تلاش همه همکاران، اطمینان داریم که می‌توانیم به اهداف خود دست یافته و صنعت پست را به جایگاه شایسته خود برسانیم.
در پایان برای تمامی همکاران خود در شرکت ملی پست و سایر شرکت‌‌های پستی بخش خصوصی، آرزوی توفیق خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان ایران اسلامی را از خداوند متعال مسالت می نمایم.