امروز جمعه، ۲۷ مهر ۱۴۰۳

وزیراقتصاد خبر داد: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت کالا در چهار ماهه سال جاری

وزیر اقتصاد گفت: ترانزیت کالا در چهار ماهه امسال ۵۸ درصد افزایش نسبت به ۴ ماهه اول سال گذشته داشته و ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن ترانزیت از خاک ایران صورت گرفته که نشان‌دهنده افزایش نقش منطقه‌ای اقتصاد ایران است.

به گزارش فراسو به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی امروز چهارشنبه (۳ مرداد) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: تراز مثبت امسال، مثل سال گذشته ادامه دارد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به واردات در ۴ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: واردات شمش طلا در ۴ماهه اول ۱۴۰۳ با رشد ۴ برابری به ۱۲ تُن رسیده است که این عدد پارسال ۳ تُن بود و سال ۱۴۰۱ بسیار ناچیز و نزدیک به صفر بود.

وی ادامه داد: به لحاظ واردات خودروی نوی سواری، ۹۵۹۲ واحد خودروی سواری در ۴ ماهه نخست امسال وارد و از گمرکات ترخیص شده است که در مدت مشابه پارسال، تنها ۴۳۹ عدد بوده است.

خاندوزی تصریح کرد: واردات ۲۰ قلم کالای اساسی نیز در ۴ ماهه اول امسال، حدود ۴میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده است که هم به لحاظ وزنی ۸ درصد کاهش داشته و هم به لحاظ ارزشی ۶ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: در حوزه ترانزیتی، با بیش از ۵۸ درصد افزایش نسبت به ۴ ماهه اول پارسال، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن ترانزیت از خاک ایران صورت گرفته که نشان‌دهنده افزایش نقش منطقه‌ای اقتصاد ایران است. بیشترین سهم در ترانزیت را مرز پرویزخان در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون تُن داشته است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/BMqX9R