امروز یکشنبه، ۱۵ مهر ۱۴۰۳
Lavc58.54.100

واگذاری بیش از ۱۹ هزار هکتار از اراضی برای طرح‌های کشاورزی ،تولیدی وصنعتی در سال ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی گفت: در سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی برای توسعه طرح‌های کشاورزی ،تولیدی،خدماتی وصنعتی واگذار شده است.

به گزارش فراسو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، مهدی سرخوش درمصاحبه با خبرنگار ما ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزا رو ۴۵هکتار و به تعداد هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور صورت گرفته که از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰هکتار برای طرح‌های تولیدی وصنعتی زمین واگذار شده است.
وی افزود: طی سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام گرفته که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بوده که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و در خصوص تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.
مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی گفت: در خصوص موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع برنامه تکلیفی برای استان‌ها باتوجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.
وی ادامه داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.
مهدی سرخوش در پایان خاطرنشان کرد: در راستای رفع نقایص موجود اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/6dbbgX