امروز سه شنبه، ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

موفقیت فصلنامه علمی پژوهشنامه بیمه در کسب رتبه الف برای سومین سال پیاپی

براساس نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی سال ۱۴۰۲ دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فصلنامه علمی پژوهشنامه بیمه برای سومین سال پیاپی موفق به اخذ رتبه علمی با امتیاز “الف” شد.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، فصلنامه علمی پژوهشنامه بیمه(IJIR)  که با هدف ارتقای دانش علمی و تخصصی در زمینه بیمه، ریسک، تکافل و مالی اسلامی به صورت فصلنامه و  با دسترسی آزاد و رایگان توسط پژوهشکده بیمه منتشر می‌گردد، برای سومین سال پیاپی موفق به اخذ رتبه علمی با امتیاز “الف” از سوی دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گردید.
پژوهشنامه بیمه پیش از این نیز در پایگاه بین‌المللی ابسکو (EBSCO) از اولین و بزرگترین پایگاه‌های نمایه‌‌سازی معتبر بین‌المللی نمایه گردیده است.
این نشریه همچنین با رشد استنادی بالا به میزان ضریب تأثیر ۰٫۴۱۷، در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) جزء نشریات لیست اولیه و با درجه کیفیت Q2 نمایه گردیده است و در حال حاضر در فهرست نشریات دسترسی آزاد (DOAJ)، Web of Science Profile ،Google Scholar و پایگاه اطلاعات علمی (SID) نیز نمایه است و در حال نمایه شدن در پایگاه‌های استنادی بیشتر نیز می‌باشد.
پژوهشنامه بیمه که مقالات اصیل پژوهشی در حوزه بیمه، ریسک، تکافل و مالی اسلامی را مورد پوشش و چاپ قرار می‌دهد، با احترام به قوانین اخلاق در نشریات، تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار (COPE) [۱]می‌باشد و از آیین‌نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می‌نماید.
علاقه‌مندان جهت آشنایی با فصلنامه علمی پژوهشنامه بیمه و ارسال مقالات خود می‌توانند به سامانه نشریه به نشانیhttps://ijir.irc.ac.ir/   مراجعه نمایند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/FWgbRJ