امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است، مردم فریب مطالب منتشر شده در فضای مجازی را نخورند.

به گزارش فراسو به نقل از روابط عمومی مدیریت امور اراضی استان یزد، محمدعلی حاتمی‌زاده با تکذیب برخی خبرها و مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آزادشدن امکان ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی بدون نیاز به دریافت مجوز از جهاد کشاورزی اعلام کرد: طبق ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی بدون دریافت مجوز از کمیسیون‌های تبصره یک یا چهار ماده یک قانون مذکور ممنوع است.

وی با تأکید بر این موضوع که قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب سال ۱۳۸۵ مجلس شورای اسلامی، هیچ تغییری در این مورد نداشته، متذکر شد: هرگونه تغییر کاربری و ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی باید با دریافت مجوز از جهاد کشاورزی صورت گیرد و مردم فریب مطالب منتشر شده توسط افراد سودجو در فضای مجازی تحت عنوان فروش زمین‌های کشاورزی با مجوز احداث ویلا را نخورند.

حاتمی‌زاده به کلیه مالکان اراضی کشاورزی هشدار داد: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی مدیریت امور اراضی در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و با هدف تأمین امنیت غذایی جامعه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی مقابله خواهد نمود و متخلفان به مراجع قضایی معرفی و بناهای احداث شده تخریب خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/iWyvs2