امروز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

در دهه فجر؛ از سه پروژه توسعه ظرفیت‌های درمانی تأمین‌اجتماعی خوزستان بهره برداری شد

به‌مناسبت دهه مبارک فجر و چهل‌و‌پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، سه پروژه توسعه امکانات و ظرفیت‌های درمانی ویژه بیمه‌شدگان استان خوزستان، در شهرهای مختلف این استان به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی این پروژه‌ها شامل افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) در بیمارستان امیرالمؤمنین اهواز، افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) در بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهدای شوشتر و نیز تجهیز درمانگاه تأمین‌اجتماعی بندر امام خمینی(ره) به دستگاه رادیولوژی دیجیتال است.

براساس این گزارش، در آئین افتتاح بخش NICU بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) اهوازکه با حضور دکتر هدایت‌اله ‌عبدی‌زاده مدیر درمان و عبدالرضا روشنی مدیرکل تأمین‌اجتماعی و جمعی از مسئولان و مدیران محلی برگزار شد، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی خوزستان با تبریک چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با کسب مجوز راه‌اندازی بخش NICU بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) اهواز از سازمان تأمین‌اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی استان، امکان ارائه خدمات تخصصی و پذیرش نوزادان نیازمند مراقبت‌های ویژه در این بیمارستان فراهم شد.
وی افزود: بخش NICU بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) دارای چهار تخت است که قابلیت ارتقاء تا ۸ تخت را دارد و برای راه‌اندازی آن بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان خوزستان همچنین گفت: بیمارستانی که زایشگاه و اتاق عمل دارد، نیاز زیادی به بخش مراقبت ویژه نوزادان دارد و با راه اندازی این بخش، زنجیره ارائه خدمات به مادارن باردار و نوزادان در این بیمارستان تکمیل شده است.
این گزارش حاکی است در دهه مبارک فجر همچنین بهره‌برداری از بخش ICU بیمارستان تأمین‌اجتماعی شهدای شوشتر نیز آغاز شد. در مراسم افتتاح این بخش که با حضور نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان و تعدادی از مسئولان محلی برگزار شد، دکتر عبدی‌زاده گفت: مدیران عالی سازمان تأمین‌اجتماعی در دوره جدید مدیریتی این سازمان؛ چندین بار به این منطقه سفر کرده‌اند و طبق مصوبات آخرین سفر معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی به این شهرستان مقرر شده که ظرفیت این بیمارستان از ۳۲ تخت به ۶۴ تخت افزایش یابد که مراحل مقدماتی آن در حال انجام است.
مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان خوزستان از افتتاح ۸ پروژه درمانی تأمین‌اجتماعی در استان خوزستان در ایام چهل‌و‌پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و از همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان برای راه‌اندازی و افتتاح این پروژه‌ها تشکر کرد.
در دهه فجر سال جاری همچنین در اقدامی دیگر برای تکمیل ظرفیت‌های درمانی ویژه بیمه‌شدگان استان خوزستان، درمانگاه تأمین‌اجتماعی بندر امام خمینی(ره) نیز به دستگاه رادیولوژی دیجیتال مجهز شد.
شرکت پتروشیمی امیرکبیر که بیشترین بخش سهام آن متعلق به بانک رفاه کارگران است، دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پیشرفته این مرکز را تهیه و اهدا کرده است.
به‌گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، آیین تحویل دستگاه رادیوگرافی دیجیتال اهدایی پتروشیمی امیرکبیر به درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی شهدا تأمین‌اجتماعی بندر امام خمینی(ره) با حضور امام جمعه بندر امام خمینی (ره)، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان خوزستان و مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.
این دستگاه رادیوگرافی دیجیتال با تحمل وزن بالا و دارای قابلیت‌های برتر جهت تصویربرداری‌های تخصصی و ارتوپدی و امکان پردازش‌های مختلف و چاپ تصاویر در فرمت دلخواه، است.
حجت‌الاسلام جاسم عبادی امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در این مراسم با تقدیر و تشکر از هیئت‌مدیره و مدیران پتروشیمی امیرکبیر بابت توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، گفت: ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) با توجه به زیست‌بوم منطقه؛ دارای بیشترین پوشش بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی است و مراجعه مردم به مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی بالا است.
دکتر هدایت‌اله عبدی‌زاده مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان خوزستان نیز در این مراسم گفت: پتروشیمی امیرکبیر در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و با توجه به ارتباطی که با سازمان بزرگ تأمین‌اجتماعی دارد، یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال برای درمانگاه تخصصی تأمین‌اجتماعی شهدا بندر امام خمینی(ره) و یک دستگاه سونوگرافی برای بیمارستان امام موسی کاظم (ع) ماهشهر، خریداری کرده است.
وی افزود: دستگاه رادیولوژی دیجیتال پس از ایجاد تغییرات موردنیاز در واحد رادیولوژی درمانگاه شهدا بندر امام خمینی(ره)، راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
سعید صادقی مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر نیز هزینه خرید دستگاه رادیوگرافی دیجیتال را بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: هزینه موردنیاز برای راه‌اندازی کامل دستگاه رادیوگرافی نیز توسط پتروشیمی امیرکبیر نیز پرداخت خواهد شد.
وی افزود: گروه جهادی شهید ابراهیم هادی(ع) پتروشیمی امیرکبیر، طرح‌های جهادی ویژه‌ای در بندر امام خمینی(ره) و بندرماهشهر با کمک کمیته امداد و بهزیستی اجرا کرده یا در دست اجرا دارد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/6GOolD