امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خلأ بزرگ صنعت دریایی، ضعف تجارت الکترونیک در این صنعت است

 مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: صنعت دریایی یکی از صنایع مادر است، ولی متاسفانه به دلیل عدم ورود تجارت الکترونیک به این حوزه شاهد خلأ بزرگی در این بخش هستیم.

به گزارش فراسو، علیرضا جاوید عربشاهی در گفت‌وگو با برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد، اظهار داشت: ارزش معاملات تجارت الکترونیکی کشور در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، به حدود ۱۳۰۰ همت رسیده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بیان کرد: یکی از راهبردهای اصلی ما نفوذ تجارت الکترونیکی در صنایعی است که می‌تواند موتور محرک و موجب رشد آن صنایع شود.

وی افزود: در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور توسط رهبر معظم رهبری، برنامه راهبردی توسعه تجارت الکترونیکی در صنایع دریایی مطرح و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است، یکی از چالش برای ورود کسب و کارهای دیجیتال به صنایع دریایی، مدل‌های تامین مالی است تا کسب و کارها بتوانند برای ورود به این صنعت تامین مالی شوند.

عربشاهی گفت: صنعت دریایی یکی از صنایع مادر است، ولی متاسفانه به دلیل عدم ورود تجارت الکترونیک به این حوزه شاهد خلأ بزرگی در این حوزه هستیم که برنامه راهبردی زیست‌بوم دریایی در پنج زنجیره ارزش گردشگری، غذا، عملیات، ساخت و بانکرینگ مطرح شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/d05CCA