امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تاکید بر ظرفیت بالای شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه

یک فعال اقتصادی با اشاره به اینکه شرکت‌های استارتاپی ظرفیت بالایی برای ایجاد شغل دارند، گفت: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها ظرفیت زیادی برای رشد اقتصادی و توسعه و سودآوری دارد.

به گزارش فراسو، «حامد تاج‌الدین» مدیرعامل یک شرکت‌های استارتاپی ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: آچاره مرجع شناسایی متخصصان در حوزه خدمات است که از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد و تلاش کردیم بستر دیجیتالی را ایجاد کنیم تا مردم بتوانند به آسانی و سهولت خدمات دریافت کنند؛ در این پلتفرم بیش از۳۰۰ نوع خدمت را شناسایی و برای بیش از ۱۲۰ هزار نفر اشتغالزایی شده است، بدون اینکه این افراد نیاز به سرمایه اولیه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه ارائه خدمات خود نیاز به جذب سرمایه داشتیم که به تازگی یک سرمایه‌گذار با آورده ۷۲ میلیارد تومان به جمع سهامداران این مجموعه اضافه شده است.

این فعال اقتصادی گفت: ما حدود ۲ و نیم میلیون کاربر داریم که هر کدام از آنها در واقع یک خانواده هستند. این آمار بیانگر این است که ۱۰ درصد کل خانوار کشور از طریق این بستر خدمات خود را دریافت می‌کنند.

تاج‌الدین درباره درآمدی که افراد از طریق این پلتفرم کسب می‌کنند، تاکید کرد: در بخش خدمات درآمد فردی که هر روز کار می‌کنند ماهیانه ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان است. این درآمد زمانی که به سمت خدمات کسب‌وکارهای کوچک می‌رویم به ۱۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

مدیرعامل این پلتفرم تصریح کرد: این پلتفرم برای افرادی که دارای مهارت هستند اشتغالزایی می‌کند و این اشتغالزایی یک هزارم هزینه‌ای است که بخش‌های دولتی برای ایجاد شغل انجام می‌دهند. برخی از افرادی که از این طریق کار می‌کنند بعضا نیاز به سرمایه اولیه ندارند.

«علی سنگینیان» نماینده شرکت سرمایه‌گذاری در این پلتفرم نیز گفت: یکی از تجارت‌هایی که ظرفیت زیادی برای رشد و سودآوری دارد، سرمایه‌گذاری بر بستر شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی است. سیاست ما این است در جایی سرمایه‌گذاری کنیم که یا یک محصول خارق‌العاده می‌فروشد یا یک محصول عادی را با خدمات و شکل فوق‌العاده به فروش می‌رساند. این مجموعه فرهنگ ارائه خدمت را در کشور تغییر داده و از همین جهت برای ما مناسب بود که در بستر آن سرمایه‌گذاری کنیم.

سنگینیان تاکیدکرد: با توجه به اینکه تعداد پروژه‌های عمرانی این روزها کاهش یافته و به دلیل رقابت بیشتر، حاشیه سودها کم شده است، «کیسون» تصمیم گرفت از ظرفیت‌های خالی خود جهت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/DR1EYk