امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

با همکاری مجموعه صد استارتاپ؛ رویداد پایانی سکوی پرتاب غزال برگزار می شود

رویداد پایانی سکوی پرتاب غزال بزرگترین رویداد سرمایه گذاری بر روی بازی های رایانه ای با همکاری مجموعه صد استارتاپ و با هدف شناسایی تیمها و داوری و سرمایه گذاری بر روی استارتاپهای سازنده بازیهای رایانه ای  آغاز به کار کرد.

به گزارش فراسو، رویداد پایانی سکوی پرتاب غزال امروز بیست وسوم دی ماه۱۴۰۲با همکاری مجموعه ۱۰۰ استارت آپ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی بازیهای رایانه ای، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فناوری های فرهنگی و نرم در تالار وحدت تهران فعالیت خود را آغاز کرد.

محمد امین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این رویداد گفت: این مسیری که از ابتدای آذر شروع شده است اینک نتایج خوبی کسب کرده است.

وی با با بیان اینکه صنعت بازی های رایانه ای به نوعی هم هنر است و هم صنعت از سویی فناوری و رسانه نیز محسوب می شود افزود: موضوع اقتصاد در این رویداد برایمان بسیار مهم بود و تنها هدفمان ترویج یا فرهنگسازی نبود چرا که اصل هدف مان حمایت معنوی و مادی از دست اندرکاران این حوزه بود.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای اضافه کرد:  این اقدام بی شک باعث کسب منفعت مستقیم برای این صنعت است.

حاجی هاشمی گفت: از نکات مورد توجه در این رویداد حضور ناشران است . این خود فرصتی است تا  هم افزایی وهمسویی میان متخصصان و دست اندرکاران ایجاد شود . وی عنوان کرد: در این رویداد تیم های استارتاپی علاوه بر رقابت برای جذب سرمایه امکان مشاوره با راهبران حوزه فعالیت خود و شبکه سازی با سایر فعالان اکوسیستم را نیز دارند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ابراز امیدواری کرد این رویداد فرصتی مناسبی برای استارتاپ ها ، شرکتهای دانش بنیان و شرکتهای فناور سازنده بازی های رایانه ای است که دارای ایده مناسب در حوزه ساخت بازیهای رایانه ای هستند.

بنا بر این گزارش در سکوی پرتاب غزال تعداد بیش از۵۰  تیم استارتاپی در حوزه بازی های رایانه ای شرکت داشتند که از این تعداد، ۳۰ تیم برتر در پیش رویداد دوم طرح خود را ارائه و از این تعداد ۷ تیم به مرحله نهایی راه پیدا کردند. امروز این ۷ تیم گزارش خود را نزد هیئت داوران ارائه و پس از تصمیم گیری هیئت داوران، شرکتهای استارتاپی در حوزه بازی های رایانه ای که موفق به جذب سرمایه شده اند، معرفی می شوند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/3hUknE