امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی: پژوهش باید مشکلات جامعه را حل کند

«حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی»، معلم قرآن و رییس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر کاربردی بودن پژوهش‌ها گفت: پژوهش ها باید مشکل جامعه را حل کند و نتیجه آن بسیار مهم است.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  »حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی» در آیین معرفی پژوهشگران برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه که با حضور «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «بابک نگاهداری» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی،«شهرام محمدی» رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی و جمعی از پژوهشگران برگزار شد گفت: پژوهشگران باید بر مبنای اصول، آداب و اخلاق ویژه،پژوهش های خود را انجام دهند.

استاد با سابقه قرآن با تاکید بر این که پژوهش باید مفید باشد، اظهار کرد:پژوهش باید برای خدا و در راستای حل مشکلات مردم باشد.

  حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تاکیدکرد: متاسفانه گاهی پژوهش‌هایی انجام می شود که هیچ گونه کاربردی ندارند؛ بنابراین پژوهش باید واجب، تکلیف الهی و در راستای حل مشکلات جامعه و جوانان باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور به پژوهشگران توصیه کرد در صورت استفاده از پژوهش دیگران علاوه بر ذکر منبع، نام پژوهشگر را نیز ذکر کنند.

 وی تصریح کرد: باید مشخص شود پژوهشی که انجام شده چقدر توانسته مشکلات را حل کند و اگر تا کنون مشکلی را رفع نکرده مسیر باید تغییر یابد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/7jFZjx