امروز شنبه، ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پارک علم و فناوری قزوین: صنایع بزرگ باید بر روی استارتاپ ها سرمایه گذاری کنند

رئیس پارک علم و فناوری قزوین در رویداد سکوی پرتاب قزوین بر ضرورت سرمایه گذاری صنایع بزرگ روی استارتاپ ها تأکید کرد.

به گزارش فراسو، جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در آیین اختتامیه سکوی پرتاب قزوین ضمن قدردانی از مجموعه صداستارتاپ و پارادایس هاب بابت این اقدام ارزشمند و کمک به استارتاپ های نوپا، به ارائه آماری درخصوص میزان سرمایه گذاری برای استارتاپها در ایران و کشورهای مختلف و بررسی تطبیقی اماری از تعداد استارتاپ های یونیکورن و جهش های یونیکورنی که در منطقه اتفاق افتاده است پرداخت و گفت: متاسفانه ما هنوز در کشور استارتاپ یونیکورنی نداریم و با منطقه فاصله داریم.

وی دلیل این امر را عدم ورود کامل بخش خصوصی و سیاست گذاری های موجود، بروکراسی سختگیرانه برای استارتاپ ها و نبود سرمایه گذاری قوی دانست .

احمدی به تصویب قانون جهش دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: اگرچه این قانون برای تسهیل گری شرکت های دانش بنیان است اما در اجرا موفق نبوده است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت های استارتاپی باید با جسارت بیشتر پیگیر احقاق حق خود بر اساس این قانون و دستورالعمل های آن باشند. رئیس پارک علم و فناوری قزوین به تغییر سیاستهای این مجموعه اشاره کرد و افزود: پارک علم و فناوری قزوین محل حضور و ورود مراکز نواوری شرکتهای بزرگ خواهد بود.

احمدی با اشاره به جایگاه اقتصاد دانش بنیان در کشور و فرهنگ سازی در این خصوص افزود: باید صنایع بزرگ دانش بنیان شوند و سیاست جدید علم و فناوری در کشور نیز همین است که شرکت های بزرگ باید کار اهرم و نقش سرمایه گذاری کنند.

رویداد سکوی پرتاب قزوین به همت پارک علم و فناوری قزوین؛ مجموعه ۱۰۰ استارتاپ و پارادایس هاب امروز ۲۴ ابان در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد.

طی این رویداد طرح ۴ استارتاپ استان قزوین که از پیش از مراحل غربالگری رد شده بودند ارائه شد و سه استارتاپ موفق به جذب سرمایه یک میلیارد تومانی از طرف سرمایه گذاران بر اساس رای هیئت داوران شدند.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/JGDCh4