امروز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

با امضای سند همکاری؛ تعاون به مدارس می‌رود

وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش‌ و‌ پرورش با هدف بسط فرهنگ مشارکت، تعاون و کارآفرینی در سطح مدارس کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آیین امضای این تفاهم‌نامه با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «رضا مراد‌صحرایی» وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
ترویج و توسعه فرهنگ مشارکت و تعاون در آموزش و پرورش، جلب همکاری دانش‌آموزان، والدین و معلمان، توانمندسازی مدرسان برای توسعه فرهنگ تعاونی و کار گروهی، توسعه مشارکت و تقویت ارتباط آموزش، بازار کار و صنعت از اهداف امضای این تفاهم‌نامه به‌شمار می‌رود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: این تفاهم‌نامه با هدف گسترش همکاری‌های بین‌بخشی، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های آموزشی و در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران منعقد خواهد شد.
«مهدی مسکنی» افزود: با امضای تفاهم‌نامه مذکور، تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند توسعه تعاون با رویکرد جلب مشارکت آحاد مردم، گروه‌های جهادی، نهاد‌های انقلابی، عمومی و سازمان‌های مردم‌نهاد، بهره ‌مندی از تسهیلات قانونی و ایجاد سازوکار‌های انگیزشی لازم، اجرایی می‌شود.
وی، مهم‌‌ترین موضوعات توافق‌شده در این سند همکاری را ارتقای اثربخشی نقش حاکمیتی وزارت آموزش و پرورش در ترویج و توسعه فرهنگ تعاون، کارآفرینی و مهارت‌آموزی با مشارکت همه ارکان وبسترسازی اجرای «سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش» و«سند توسعه تعاون» با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طرفین عنوان کرد.
معاون امور تعاون خاطرنشان ساخت: با اجرای این تفاهم‌نامه؛ تأسیس و توسعه تعاونی‌های خدمات آموزشی و آموزشگاهی تقویت می‌شود.
مسکنی، تقویت امور پژوهشی در حوزه تعاون، تشکیل تعاونی‌های آموزشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت طرفین تفاهم نامه، تسهیل در اجرای قوانین و مقررات مرتبط با توسعه مشارکت در آموزش و پرورش از جمله «قانون تشکیل شورا‌های آموزش‌ و پرورش» و «قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی» را از جمله ابعاد قابل پیگیری با این سند همکاری عنوان کرد.
لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/BIoYHz