امروز پنج شنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجمع عادی و فوق‌العاده شستا برگزار شد/ سود قابل تقسیم ۳۴.۲ همت و پرداخت ۱۸۸ ریال سود به ازای هر سهم

مجمع عمومی عادی سالیانه و نیز مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) در مجمع سالانه شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی، به ریاست مرتضی لطفی عضو هیئت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی و با حضور نمایندگان سازمان بورس، سازمان حسابرسی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای هیئت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی، مصطفی سوری معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره شستا، مدیران عامل برخی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا و نیز برخی سهامداران حقیقی و حقوقی شستا که به‌شکل حضوری یا برخط مشارکت داشتند، در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

به‌گزارش فراسو به نقل از روابط‌عمومی شستا، مدیرعامل شستا در این جلسه از رشد ۵۳ درصدی سود این شرکت و نیز تدوین برنامه راهبردی شستا برای اولین بار خبر داد و گفت: سرمایه شستا با احتساب آخرین رقم افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۰ در حال حاضر ۱۶۳ هزارمیلیارد تومان و ذی‌نفعان این مجموعه، کارگران و بازنشستگان تأمین‌اجتماعی هستند و افتخار خدمت به ۴۶.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را داریم.

وی درباره نیروی کار فعال در شستا گفت: میانگین سابقه کار همکاران ما در شستا ۱۱ سال و متوسط سن شاغلان این مجموعه ۳۹ سال است. نزدیک به ۵۰ هزار نفر شاغل مستقیم داریم و دو تا سه برابر این رقم به طور غیرمستقیم با شستا همکاری می‌کنند.
مدیرعامل شستا افزود: چشم‌انداز شستا برای سال ۱۴۱۴ تبدیل شدن به مجموعه‌ای پیشران، چابک، هوشمند در اقتصاد دانش‌بنیان با سرمایه‌گذاری به بالاترین نرخ بازده و تأمین ۱۸ درصدی تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی و شریک برتر سرمایه‌گذاران خارجی است. پیشران به آن معنا که تأثیرگذار بر روندها، رویدادها و اقدام‌هایی که آینده‌ی متمایزی پدید می‌آورد و نقش کشنده (لکوموتیو) را در اقتصاد ایفا کرده و حرکت تحولی آن باعث حرکت کل اقتصاد کشور می‌شود، هوشمند به معنای توانمند در درک و استدلال اطلاعات و بکارگیری آن در تصمیم‌گیری‌ها و دارای هوش‌هیجانی و ظرفیت خودآگاهی، یادگیرنده، چشم‌انداز محوری، نوآور و خلاق و حل مسئله و چابک به معنای توانمند در واکنش سریع و دقیق به تغییرات است.
بازیان درباره مأموریت شستا گفت: مأموریت اصلی ما در شستا حفظ ارزش دارایی صاحبان سهام و نیز رسیدن به شرایطی است که بتوانیم محل اتکای سازمان تأمین‌اجتماعی برای ایفای تعهدات باشیم.
مدیرعامل شستا با اشاره به صورت مالی شرکت اصلی در دوره مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ گفت: درآمد عملیاتی در این دوره با ۵۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴۶,۱۱۰,۸۱۷ میلیون ریال بوده است؛ همچنین درآمد عملیاتی بر اساس صورت مالی تلفیقی ۱,۵۲۹,۷۴۱,۹۷۵ میلیون ریال بوده که رشد ۵۴ درصدی را شاهد هستیم . این روند در سود خالص نیز تکرار شده و سود خالص تلفیقی با ۴۱ درصد رشد به ۶۹۰,۰۵۷,۳۹۰ میلیون ریال و سودخالص شرکت اصلی با ۵۴ درصد رشد به ۳۲۸,۷۲۷,۹۶۷ میلیون ریال رسیده است.
وی افزود: ما در بخش‌های مختلف در ۱۷ رشته صنعت و ۹ هلدینگ اصلی مشغول فعالیت هستیم. شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی‌ دارای ۱۷۶ زیرمجموعه‌ مدیریتی و ۹۲‌ شرکت غیرمدیریتی است که در شرکت‌های مدیریتی ۷۷ شرکت بورسی و در شرکت‌های غیرمدیریتی ۳۴ شرکت بورسی هستند.
وی از تدوین برنامه راهبردی شستا برای اولین بار خبر داد و افزود: سند تحولی شستا شامل ۱۲ راهبرد از جمله هم‌افزایی، شفافیت، خروج از بنگاه‌داری، مولدسازی، چابک‌سازی، افزایش بهره‌وری، بهینه‌سازی پرتفوی و تعالی سرمایه انسانی تدوین شده است . در حال حاضر تدوین سند تحول شستا برای تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه تدوین و اجرای آن آغاز شده است.
به گفته بازیان ۱۵ شرکت شستا در صف عرضه اولیه قرار دارند. همچنین از میان ۹ هلدینگ تابعه شستا، ۶ هلدینگ بورسی شده و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، مراحل ورود به بورس ۳ هلدینگ دیگر نیز در حال انجام است. همچنین اقدامات لازم جهت نهایی کردن فرآیند انحلال و پایان فعالیت برخی شرکت‌های تابعه در حال انجام است.
در این جلسه، پس از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت شستا نیز قرائت شد. گفتنی است در مجمع سالانه شستا صورت‌های مالی منتهی به خرداد ۱۴۰۲ تصویب و سازمان حسابرسی به‌عنوان حسابرس قانونی انتخاب شد. همچنین انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه درج آگهی شرکت تصویب شد. سود قابل تقسیم ۳۴.۲ همت بود که ۹۰ درصد آن تقسیم و تصویب شد که به ازای هر سهم ۱۸۸ ریال سود پرداخت شد. همچنین برنامه راهبردی شرکت و بودجه شستا مورد تصویب مجمع قرار گرفت؛ و در پایان تغییر برخی بند‌های اساسنامه بر اساس ابلاغیه سازمان بورس تصویب شد.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/aqiwMa