امروز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرتضوی: بستر نقش‌آفرینی گسترده بخش خصوصی در توسعه مهارت‌آموزی کشور فراهم است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مسیر توسعه مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای بخش خصوصی می‌تواند نقش‌آفرینی گسترده‌ای ایفا کند.

به گزارش فراسو به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در آیین گرامیداشت هفته ملّی مهارت و دومین جشنواره ملّی مهارت با تأکید بر اینکه علم باید توأم با عمل باشد، گفت: مهارت‌آموزی باید در سطوح مختلف جامعه و خانواده‌ها نهادینه شود.

وی با اشاره به نگاه جامع مقام معظم رهبری به توسعه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، افزود: دولت مردمی نیز توجه به تقویت حوزه مهارتی را از اصلی‌ترین راهبردهای رشد تولید دانسته و اشتغال‌آفرینی را در دستور کار قرار داده است.

مرتضوی گفت: هنر و خدمات در سطوح خُرد باید به سمت تولید و رشد اقتصادی خانوارها منجر شود و دولت نیز از این مهم حمایت می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در کشور ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای وجود دارد که ایجاد مراکز جوار کارگاهی از جمله آن‌هاست.

وی افزود: در‌ دوره اخیر مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به رفع چالش‌های سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای شده و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز براساس اسناد بالادستی پیش رفته‌ایم.

مرتضوی از همراهی بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد در مسیر رونق مهارت‌آموزی در کشور تقدیر کرد و گفت: بستر نقش‌آفرینی بیشتر بخش خصوصی در حوزه فنی‌و‌حرفه‌ای فراهم است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/5hTlab