امروز چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳

رشد ۵۰ درصدی درآمدهای مالیاتی چهارماهه امسال نسبت به دوره مشابه

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در چهارماهه اول سال‏ جاری بیش از ۲۱۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (حدود ۱۴۳ هزار میلیارد تومان) رشد ۵۰ درصدی و نسبت به بودجه مصوب تحقق ۸۷ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش فراسو به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمدتقی پاکدامن معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: تا پایان تیرماه سال‏جاری از مجموع بالغ بر ۲۱۶ هزار میلیارد تومان وصولی، بیش از ۱۳۳ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات‏‏ های مستقیم و بیش از ۸۳ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول گردیده که به ترتیب ۶۲ درصد و ۳۸ درصد از کل وصولی درآمدهای مالیاتی چهارماهه را تشکیل می دهند.

وی میزان وصولی تیرماه را حدود ۷۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان وصولی تیرماه سال‏جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (حدود ۴۶ هزار میلیارد تومان)، رشد ۷۱ درصدی را نشان می دهد و این موضوع بیانگر عزم و اراده راسخ این سازمان در جهت تامین درآمدهای پایدار برای خدمت رسانی بیشتر به مردم می باشد.

پاکدامن خاطرنشان کرد: از مجموع درآمد مالیاتی وصول شده در تیرماه، بیش از ۵۲ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیات‏‏های مستقیم و بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالاها و خدمات وصول گردیده که به ترتیب ۶۶ درصد و ۳۴ درصد از کل وصولی درآمدهای مالیاتی یک ماه اخیر را تشکیل می دهند.

ضمنا در ۴ ماهه ابتدای سال‏جاری بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده وصول و به حساب شهرداری‏ ها، دهیاری‏ ها، فرمانداری ‏ها و وزارت کشور واریز شده است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/kt1ITF