امروز شنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: دولت در جلوگیری از فرار مالیاتی موفق عمل کرد

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد موفق دولت در جلوگیری از فرار مالیاتی باعث افزایش درآمدهای کشور شد.

به گزارش فراسو، محسن زنگنه روز شنبه در بزرگداشت دهه تولید و تجارت (یکم تا دهم تیر) به میزبانی اتاق اصناف تربت حیدریه و در جمع کارآفرینان شهرستان افزود: امسال سهم بودجه کشور از درآمدهای نفتی در مجموع حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان و سهم مالیات‌ در کلیه بخشها حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات و زاوه اظهار کرد: این میزان افزایش درآمد مالیاتی ناشی از عملکرد موفق دولت در جلوگیری از فرار مالیاتی است که باعث کاهش اتکا به نفت (ثبات اقتصادی) می شود.
وی در ادامه از اصناف به عنوان نقطه اتصال حکمرانی با مردم یاد کرد و گفت: تمام تصمیماتی که سران سه قوا در سطح کلان اتخاذ می‌کنند، توسط اصناف به عنوان واسطه بین مردم و مسوولان اجرا می شود و شایسته است در تصمیمات کشور دخالت داده شوند.

وی همچنین خواستار تغییر نگرش نسبت به فعالان اقتصادی به عنوان پایه های کشور و خادمان مردم شد و افزود: آنها در تولید و اشتغال سهم بسزایی دارند و شایسته احترام و تکریم هستند.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: دولت در جلوگیری از فرار مالیاتی موفق عمل کردهمچنین رییس اتاق اصناف تربت‌حیدریه در این مراسم با یادآوری نیاز مبرم شهرستان به سایت نمایشگاهی و قول مساعد فرماندار و نماینده مجلس برای اختصاص آن گفت: نیاز ما به قطعه زمینی بین پنج تا ۱۰ هکتار است.
حسن سلطانی افزود: اکنون در حال بررسی دیدگاههای کارشناسی و اجماع نظر اتحادیه‌های صنفی هستیم تا طرح نهایی در پیوند با بهترین جانمایی ارایه شود.
وی اظهار کرد: شهرداری تربت حیدریه طی چند ماه نخست امسال از محل عوارض اصناف افزون بر یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان درآمد داشت و تقاضا داریم با توجه به شرایط اقتصادی تخفیف و مساعدت بیشتری در نظر بگیرند.
سلطانی همچنین از اداره مالیاتی تربت‌حیدریه خواست کرد: به شکلی برنامه‌ریزی کنند تا با رعایت قانون برای سال آینده تخفیفات متناسب با شرایط اقتصادی و فعالیت هر صنف در نظر گرفته‌ شده و اخذ شود.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد دارای مزیت نسبی در بخش های مختلف بویژه اقتصاد کشاورزی و تجارت است.

لینک کوتاه خبر: https://farasoonews.ir/GF3xfY